۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۲۱۶۹۷۷

حجاج هندی به ابزارهای پیشرفته ارتباطی مجهز می‎شوند

خبرگزاری رسا ـ سازمان حج هند اعلام کرد تعداد زیادی وسیله ارتباطی در اختیار حجاج این کشور قرار می‎دهد تا در عربستان سعودی از آن استفاده کنند.
کعبه
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری Islam.ru، سازمان حج هند اعلام کرد که ابزارهای ارتباطی پیشرفته‎ای به حجاج این کشور خواهد داد تا 136 هزار حاجی هندی بتوانند امسال راحت تر با یکدیگر در عربستان سعودی ارتباط برقرار کنند.
 بی.اس.مبارک، یکی از اعضای سازمان حج هندوستان در این ارتباط می گوید: ما از تمامی ابزارهای پیشرفته و دارای تکنولوژی جدید مانند نقشه های گوگل، برنامه های گوشی های هوشمند، فیسبوک، کلیپ های یوتیوب و پیامک استفاده می کنیم تا سفر حج را تا جای ممکن برای حجاج هندی آسان کنیم. 
وی افزود: ایده اصلی ما این است که از هر وسیله ای که در دسترس قرار دارد برای نگاه داشتن حجاج در مدار ارتباطی استفاده کنیم.
مبارک تاکید کرد: بزرگترین مشکلی که حجاج هندی با آن دست به گریبان هستند گم کردن مسیر بازگشت به هتل و محل اقامت است، به خصوص در شهری مانند مدینه که بیشتر مناسک حج در آنجا برگزار می شود.
 
یک برنامه کاربردی با رابط کاربری جذاب که با سیستم عامل های آندروید و اپل نیز همخوانی دارد طراحی شده تا مشکل یافتن مسیر بازگشت به هتل و محل اقامت را برای حجاج هندی حل کند./990/ب903/ک
ارسال نظرات