۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۲۱۶۵۷۲
آیت‌الله شبستری:

دانشگاه در عرصه تکریم بانوان از شهرداری تهران الگو بگیرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با بیان این‌که طرح تکریم بانوان در دانشگاه ها بایستی اجرایی شود، چون حاصل این مسأله رشد علمی کشور خواهد بود، گفت: آنان که منتقد این امر هستند، بدانند شهرداری تهران نشان داد که این اقدام شدنی است.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نشست شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان شرقی امروز با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، استاندار، ائمه جمعه و فرمانداران استان در بیت امام جمعه تبریز برگزار شد.

 


آیت الله شبستری، نماینده ولی فقیه در استان در این جلسه با تأکید بر این‌که فرهنگ یک سلسله اعتقادات، اخلاقیات، آداب و رسوم است که در جامعه رواج دارد که از ذات انسان نشات گرفته است، اظهار داشت: فرهنگ عمومی نشأت گرفته از آموزه ها و تعالیم دینی است، البته به دور از هر گونه تحجر و التقاط.

 


وی با بیان این‌که فرهنگ در کاهش هزینه ها به‌ویژه در زمانی که دولت با مشکل بودجه مواجه است، اثرگذار می باشد، خاطرنشان کرد: در صورت سرمایه گذاری درست فرهنگی، نیاز به بودجه های کلان در زندان ها، دادگستری، دیوان عدالت اداری و نیروی انتظامی وجود ندارد.

 


نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که اعتیاد، طلاق، بدحجابی و ناهنجاری های اخلاقی از جمله معضلات مهم فرهنگی کشور است، تصریح کرد: متأسفانه آمار بالای طلاق در جامعه نشان می دهد که در برخی مسائل فرهنگی به درستی عمل نشده است.

 


وی با انتقاد از وضعیت بدحجابی در جامعه از طرح تفکیک جنسیتی در شهرداری تهران استقبال و تقدیر کرد و گفت: تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها بایستی اجرایی شود، چراکه حاصل این مسأله رشد علمی کشور خواهد بود، آنان که منتقد این امر هستند، بدانند که شهرداری تهران نشان داد که این اقدام شدنی است.

 


آیت الله شبستری همچنین خواستار مبارزه جدی با مواد مخدر شد و گفت: اعتیاد یکی از مهم ترین ناهنجاری های اجتماعی است که در دیگر بخش های فردی و اجتماعی نیز اثرگذار است، منشأ قابل توجهی از طلاق هایی که واقع می شود، اعتیاد به مواد مخدر است.

 


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پایان با تأکید بر پشتوانه سازی و سرعت بخشیدن به مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان ها، به ارایه گزارشی از جلسات و مصوبات شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی در طول سال های گذشته پرداخت./935/پ202/ب4

ارسال نظرات