۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۲۱۶۵۲۷

مسلمانان نیجریه‎ خواستار رفع ممنوعیت حجاب در مدارس شدند

خبرگزاری رسا ـ پیروان اسلام در یکی از استان‎های مسلمان‎نشین نیجریه بار دیگر خواستار لغو ممنوعیت حجاب در مدارس این کشور شدند.
دانش آموزان محجبه در نيجريه
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری On Islam، مسلمانان استان اوندو در جنوب غربی نیجریه بار دیگر خواستار لغو ممنوعیت حجاب و اختصاص مکانی برای برگزاری نماز جمعه در مدارس این کشور شدند.
 
مدارس بسیاری در استان اوندو نیجریه حجاب اسلامی را در داخل و خارج از مدرسه ممنوع اعلام کرده اند، مساله ای که خشم مسلمانان این کشور را به همراه داشته است.
 
انجمن دانش آموزان مسلمان نیجریه ضمن اعتراض به محدودیت های ناعادلانه علیه مسلمانان این کشور همچنین خواستار افزایش تعداد معلمان زبان عربی و تدریس علوم اسلامی در کنار اختصاص فضایی برای ساخت نمازخانه در مدارس نیجریه شد.
 
مسلمانان ساکن در جنوب غربی نیجریه سازمان های دولتی را به عدم پذیرش زنان و دختران مسلمان محجبه متهم می‌کنند.
 
مقامات دولتی نیجریه چندین سال پیش استفاده از حجاب اسلامی را در مدارس این کشور ممنوع اعلام کرده و پوشش اسلامی نیز در بیشتر استان های جنوب غربی نیجریه ممنوع است.
 
رهبران مسلمان در نیجریه می گویند که منع استفاده از روسری و سایر اشکال حجاب اسلامی در مدارس این کشور ناقض حقوق دینی مسلمانان است و به همین دلیل از دولت نیجریه به نظام قضایی این کشور شکایت کردند./990/ب902/
ارسال نظرات