۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۲۱۶۳۳۰
استاد حوزه علمیه تهران:

آیت الله بروجردی مایه افتخار جهان تشیع است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه تهران با بیان این که آیت الله بروجردی با درایت مرجعیت شیعه را رهبری کرد، گفت: آیت الله بروجردی مایه افتخار جهان تشیع است.
آيت الله بروجردي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن فقیهی، از فضلای حوزه علمیه تهران، شامگاه گذشته، بیست و دوم مردادماه، در مراسم بزرگداشت پنجاه و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی آیت‌الله سید حسین بروجردی، که در مسجد امام سجاد بروجرد برگزار شد، گفت: آیت الله بروجردی مایه افتخار لرستان، بروجرد و جهان تشیع است.

وی افزود: آیت الله بروجردی شیعه را به بلوغ رساند، به دنیا معرفی کرد و با درایت مرجعیت شیعه را رهبری کرد.

جایگاه علمی و اخلاقی آیت الله العظمی بروجردی در جامعه تبیین شود

حجت الاسلام والمسلمین فقیهی با تأکید بر تبیین جایگاه علمی و اخلاقی آیت الله بروجردی در جامعه افزود: خلوص در اعمال، رفتار برای جلب رضای خدا و تقوای الهی از ویژگی‌های برجسته آیت الله بروجردیبود.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که دنیای امروز حول محور اقتصاد و مادیات در حرکت است، حرمت‌ها و ارزش‌های انسانی در آن هیچ جایگاهی ندارد، بیان داشت: حرکت دنیای امروز به سوی مادی‌گری موجب دوری انسان‌ها از معنویات، ارزش‌ها و اخلاق شده است.

هویت از گم شده های بشر امروز است

حجت الاسلام والمسلمین فقیهی با بیان این که بی‌هویتی ریشه بسیاری از مشکلات است، خاطرنشان کرد: هویت از گم شده های بشر امروز است.

وی با بیان این که هویت‌بخشی اسلام به بشر و نوع نگرش آن در خصوص حیات انسان‌ها نسبت به غرب متفاوت است، خاطرنشان کرد: بی هویتی در شخصیت‌های برجسته غربی و غیر اسلامی مشهود است.

حجت الاسلام والمسلمین فقیهی با بیان جایگاه ارزشمند فقاهت دینی، یادآور شد: در عصر پیامبر اسلام(ص) نبود تفقه دینی موجب شد بسیاری از افراد که خود را مسلمان می‌دانستند، در جبهه‌ مخالفان آن حضرت قرار گیرند.

وی یادآور شد: افرادی در دنیا هستند داعیه دینداری دارند، اما فجایع تلخ تاریخی را رقم می‌زنند و از فقاهت دینی بی‌بهره‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین فقیهی در ادامه به جنایات و فجایع غیرانسانی رژیم غاصب صهیونیستی در فلسطین اشغالی و نوار غزه اشاره کرد و گفت: قربانی کردن زنان و کودکان بی‌گناه با هدف دستیابی به مطامع مالی، نشان از سقوط اخلاقیات و حرکت دنیا حول محور مادیات است.

گفتنی است، مراسم بزرگداشت پنجاه و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی آیت‌الله سید حسین بروجردی، در بروجرد با حضور ائمه جمعه شهرستان های استان لرستان، مسؤولان استانی، طلاب و روحانیان و اقشار گوناگون مردم بروجرد برگزار شد./9459/پ203/ب2

ارسال نظرات