۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۲۱۶۳۲۱
امام جمعه نکا:

رسانه ها منادی وحدت و همدلی در جامعه باشند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا گفت: خبرنگاری شغل شریفی است که باید درستکاری و امانتداری در خبرنگاری رعایت شود و خبرنگاران منادی وحدت و همدلی و انسجام در جامعه باشند.
امام جمعه نکاء

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لایینی، امام جمعه نکا امروز در همایش تجلیل از خبرنگاران نکا در سالن ارشاد اسلامی این شهرستان اظهار داشت: نخستین خبر نگار خود انبیاء بوده اند  و نباء یعنی خبر و انبیاء از خبر آمده و انبیاء به عنوان نخستین خبرآوران بودند که از عالم غیب خبر می آوردند.

 

وی خاطر نشان کرد: برای ایجاد استانداردهای لازم در هر شغلی و ایجاد درستکاری و رعایت اخلاقیات حرفه ای باید انگیزه ها را درست و اصلاح کنیم که این مسأله باید مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی با بیان این که آگاهی بخشی در جامعه از مهم ترین وظایف خبرنگاران است، یادآور شد: نیاز به خبرنگار و اطلاع رسانی از مسائل مهم جامعه امروز است و خبرنگاران باید با رعایت اخلاق حرفه ای بدرستی در این رابطه وارد شوند.

 

وی گفت: انتقاد منصفانه را از وظایف خبرنگاران است و باید با انتقال صحیح اخبار برطرف‌کننده مشکلات در جامعه باشد که اگر خبرنگار به رسالت خبری خود خوب عمل کند منادی وحدت و همدلی در جامعه اسلامی خواهد بود.

 

امام جمعه نکا ادامه داد: افراد فعال در رسانه ها باید از سالم ترین افکار و باورها برخوردار باشند تا با عمل صالح در راه خیرات و مبرات گام برداشته و موضع گیری منصفانه داشته و اطلاع رسانی دقیق انجام دهند.

 

وی گفت: امروز امپراطوری و استعمار رسانه ای در دنیا حاکم است و در همین رابطه باید با تجهیز خود به اطلاع رسانی و خبر و خبررسانی در جهت مقابله با این امپریالیسم رسانه ای که در همه زمان ها در حال سانسور خبری است فعال تر از گذشته وارد شویم. 

 

وی با تاکید بر رعایت درستکاری در امرخبررسانی و خبرنگاری خاطر نشان کد: رعایت اصول خبرنگاری و صحت و دقت در خبر و رعایت اخلاقیات از مسائل مهمی است که باید مورد توجه خبرنگاران باشد.

 

فرماندار نکا نیز در سخنانی با قدردانی از تلاش همه جانبه خبرنگاران در امر اطلاع رسانی گفت: خوشبختانه رضایتمندی از کار خبری و خبرنگاران در شهرستان وجود دارد و در این حوزه اقدامات مناسبی صورت گرفته است.

 

علی رجبی با اشاره به این که خبرنگاران بعنوان معلمان جامعه رسالت بزرگی بر عهده دارند و به نوعی مدیر پرور هستند، افزود: خبرنگاران باید با اشرافیت داشتن بر کار خود در جهت رفع مشکلات قدم برداشته و از خبرسازی بپرهیزند و خبرنگار واقعی باشند همچنان که یک مدیر باید مدیریت  و تدبر کند و از جنجال بپرهیزد و بدانیم که صداقت و اخلاص در کار همیشه ماندنی است.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا نیز با گرامیداشت نام و یاد شهیدمحمود صارمی که با شهادتشان این روز بنام روز خبرنگار نام گرفت، اظهار داشت: یاد و نام دو شهید  شهرستان شهید محمد حسن قریب طزره و شهید غلامعلی لقمانی را گرامی داشته و امیدواریم ادامه دهنده راه شهدا در هر مقام و پستی باشیم.

 

محمد علی صفر پور با بیان این که خبرنگاران، خبررسانان و تحلیگران جامعه اند که به دلیل زحمات فراوانی که در راه خبر می کشند باید دیده شوند، افزود: کارآمدی و مثمر ثمر بودن در هر حرفه و کاری از مسائل مهم است که خبرنگاران نیز باید با رعایت اصول خبری در جامعه مفید واقع شده و در جهت رفع مشکلات مردم گام بردارند تا نظام به شکوفایی برسد./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات