۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۲۱۵۳۷۷
امام جمعه بابل:

تکفیری ها ابزار دشمن برای ایجاد شکاف میان امت اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل گفت: تفکیری ها و وهابی ها در حقیقت عمال دشمنان برای ایجاد تفرقه و شکاف در امت اسلامی و بدنام جلوه دادن اسلام هستند.
امام جمعه بابل

حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل با اشاره به سالروز فاجعه تخریب حرم و بارگاه ائمه بقیع گفت: در سال 1344هجری قمری یعنی در 91 سال پیش هنگامی که خاندان خبیث آل سعود بر مکه و مدینه مسلط شدند بر اساس اندیشه ی کوری که نسبت به اسلام از سوی شخصی منحرف داشتند، به وسیله ی شمشیر و قدرت دست به تخریب قبور ائمه ی معصوم (ع) بزنند.

 

وی به گسترش اندیشه سخیف وهابیت در و شکل گیری حکومت خاندان سعودی افزود: افراد منحرفی چون شیخ عبدالوهاب و افکار آلوده ابن تیمیه زمینه چنین خسارت بزرگی را برای جهان اسلام وارد آورد.

 

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیاء بابل با بیان این که اندیشه سخیف وهابیت ساخت مزار بر قبور مطهر را حرام می داند، تصریح کرد: خاندان سعودی از نخستین روزی که وارد قدرت شدند یکی از اندیشه های سخیف آنها هدم قبور ائمه و اولیای الهی بود همچنان به دنبال این اهداف هستند.

 

امام جمعه بابل ادامه داد: خاندان سعودی با وارد شدن به دو شهر مکه و مدینه خسارت و غارت های سنگینی را بر بناهای تاریخی این دو شهر مقدس وارد کردند.

 

حجت الاسلام روحانی به شکل گیری گروهک های تکفیری و سلفی در جهان اسلام  اشاره و از آنها به عنوان رسوب های وهابیت در عصر حاضر نام برد و خاطرنشان کرد: هنوز هم که هنوز است آن اندیشه منحرف و سخیف ادامه دارد و این روزها پرچم این اندیشه منحرف به دست گروهک های تکفیری آلوده افتاده است.

 

وی به تخریب بارگاه مطهر پیامبران و بزرگان دینی در کشورهای عراق و سوریه اشاره کرد و گفت: کسانی که بر اساس فهم غلط و انحرافی در دین در سوریه و موصل قبور مربوط به انبیاء، اولیاء، شخصیت های بزرگ و عالمانی را که مورد احترام مردم بودند را تخریب کردند.

 

استاد حوزه علمیه بابل، تخریب قبور مطهر بزرگان دینی را ضایعه ای دردناک برای مردم دیدندار و علاقمندان و ارادتمندان و قاطبه مؤمنان بیان کرد و افزود: قرن های متمادی قبه و بارگاهی برای بزرگان از سوی مردم دیندار که بناهای تاریخی محسوب می شود ساخته شد و بر اساس یک تفکر منحرف به راحتی و در عرض چند لحظه منهدم می شود که دیدن این صحنه ها برای مردم ناراحت کننده است.

 

وی ادامه داد: این ها آثار اندیشه منحرفی است که در کالبد جهان اسلام نفوذ کرد و این خسارت سنگین را برای جهان اسلام از گذشته تا به امروز به بار آورده است و به بار می آورد.

 

امام جمعه بابل در ادامه بر لزوم مقابله علمای جهان اسلام و اتحاد آنها در برابر اندیشه تکفیری و وهابیت تاکید و خاطرنشان کرد: مردم باید این اندیشه های منحرف و دیگر اندیشه های انحرافی را بشناسند و آنها را با خط اصلی دین مقایسه کنند تا در دام این جریانات نیافتند.

 

وی به تبلیغات گسترده و شبهه افکنی دشمنان و جریانات انحرافی اشاره کرد و گفت: اگر مطلبی را می خواهند بشناسند باید سعی کنن تا خود را به علما و روحانیت و مراجع تقلید متصل کنند و این شبهات را در ذهن خود با پاسخ علما برطرف کنند.

 

حجت الاسلام روحانی به نشر و توزیع گسترده کتب مرتبط با اندیشه وهابیت به خصوص به زبان فارسی اشاره و تصریح کرد: اگر می خواهید کتابی را بخوانید، اول بیینید که صاحب ونویسنده آن کیست و چقدر قوه قلم و معرفت دارد  از صاحب نظری اندیشه های آن کتاب را در نظر بگذارید و اگر صحیح و درست بود آن موقع می توان این اندیشه ها را در فکر خود جای داد و در مرحله ی عمل به اجرا در آورد.

 

وی این خطرات و انحرافات فکری را برای اسلام خطرناک دانست و افزود: این انحرافات فکری به اسلام ضربات زیادی وارد آورده است و هنوز هم در قالب این گروهک های تکفیری ادامه دارد، آنها به راحتی به خود اجازه می دهند که مسلمین را دستگیر کنند و حکم قتل آنها را صادر و گردن آنها را بزنند.

 

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیاء بابل خاطرنشان کرد: تفکیری ها و وهابی ها در حقیقت عمال دشمنان برای ایجاد تفرقه و شکاف در امت اسلامی و بدنام جلوه دادن اسلام هستند.

 

وی ادامه داد: بر اساس اسناد، انگلیس نقش مستقیمی در اشاعه و ترویج و پیوند زدن دو جریان آل شیخ به رهبری محد عبدالوهاب و آل سعود داشت و امروز بیشترین خدمت را رژیم سعودی به استکبار به خصوص آمریکا و رژیم صهیونیستی انجام می دهد./1313/ت302/ب1

ارسال نظرات