۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۲۱۵۲۹۷
در واکنش به اقدامات اخیر تروریست‌ها؛

حمایت گسترده علما و جریان‌های سیاسی لبنان از ارتش این کشور

خبرگزاری رسا ـ جریان‌ها و شخصیت‌های سیاسی لبنان در واکنش به اقدامات اخیر تروریست‌ها در منطقه مرزی عرسال، حمایت خود از اقدامات ارتش لبنان در برابر گروه‌های تکفیری و تروریستی را اعلام کردند.
عمليات ارتش لبنان در منطقه مرزي عرسال

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شخصیت‌ها و جریان‌های سیاسی لبنان در واکنش به اقدامات تروریست‌ها در مناطق مرزی لبنان حمایت خود را از ارتش این کشور اعلام کردند.

 

حسن شریفه، عضو شورای رهبری جنبش امل با تاکید بر لزوم انتخاب هرچه سریع‌تر رییس جمهور آینده لبنان، تاکید کرد: لبنان باید با انتخاب دولت جدید و حمایت کامل از ارتش خود را از بحران‌های روز افزون منطقه و اقدامات تروریستی‌ گروه‌های تکفیری مصون دارد.

 

وی افزود: ارتش لبنان با اقداماتی به جای خود به تکفیری‌ها اجازه نداد که با تصرف بخش‌هایی از خاک لبنان به نا‌آرامی‌ها در لبنان دامن بزنند.

 

از سوی دیگر تجمع علمای مسلمان لبنان با انتشار بیانیه‌ای افزایش تحرکات تروریست‌ها در مناطق مرزی لبنان را قابل پیش بینی عنوان کرد و اظهار داشت: تروریست‌ها با استفاده از اردوگاه‌های آوارگان سوری به عنوان پوششی برای اقدامات تروریستی خود درصدد تصرف منطقه مرزی عرسال هستند.

 

این تجمع خاطرنشان کرد: نبرد امروز در عرسال نبرد ملت لبنان با گروه‌های تکفیری است. گروه‌هایی که مانند غده‌های سرطانی در حال انتشار بوده و تمامیت ارضی و جان ومال ملت لبنان را با خطر مواجه می‌کنند.

 

تجمع علمای مسلمان در ادامه خواستار حمایت همه جانبه از ارتش لبنان در نبرد با تروریست‌ها شد و افزود: مقابله با تکفیری‌ها به جنگی طایفه‌ای نیست، بلکه با تمام توان نیروهای امنیتی را در اخراج کامل آنان از خاک لبنان یاری کرد.

 

همچنین جنبش الامه به ریاست شیخ عبدالناصر جبری در جلسه ای آخرین تحولات مناطق مرزی لبنان را مورد بحث و گفت‌وگو قرار داد و بر لزوم مقابله همه گروه‌ها و جریان‌های سیاسی در برابر امتداد تروریسم در لبنان تاکید کردند.

 

این جنبش با تمجید از دستاوردهای ارتش لبنان در چند روز اخیر و عقب راندن تروریست‌ها در منطقه عرسال، اظهار داشت: دستگاه‌های امنیتی باید با سپردن شورشیان به سیستم قضایی و محاکمه آنان از کشیده شدن آتش فتنه به خاک لبنان و تکرار سناریوی عراق و سوریه در مناطق مختلف این کشور اجنتاب کنند.

 

جمعیت قولنا و العمل لبنان نیز در بیانیه‌ای خواستار وحدت و یکپارچگی ملت و سیاستمداران سیاسی در مقابله با تروریسم و حمایت از ارتش لبنان شدند.

 

این جمعیت با بیان اینکه هدف از تحرکات اخیر تروریست‌ها تضعیف ارتش لبنان و ایجاد ناامنی و آشوب در مناطق مختلف این کشور است، تاکید کرد: اهالی منطقه عرسال باید به کمک نیرو‌های امنیتی آمده و به راندن همه گروه‌های تروریستی و تکفیری از خاک لبنان کمک کنند، امری که برای آینده لبنان بسیار حائز اهمیت است.

 

جبهه عمل اسلامی لبنان نیز در بیانیه‌ای، جانفشانی نیروهای ارتش لبنان و جلوگیری از تصرف بخش‌هایی از خاک این کشور از سوی گروه‌های تروریستی را مورد ستایش قرار داد و گفت:  تاسف برانگیز است که تروریست‌ها به بهانه جهاد در سوریه از خاک لبنان به عنوان پناهگاه استفاده کرده و سپس جان و مال مردم لبنان و نیروهای ارتش این کشور را با خطر مواجه کنند.

 

این جنبش تاکید کرد: ملت لبنان و گروه‌های سیاسی مختلف این کشور تا آخرین توان به حمایت از ارتش پرداخته و لبنان را از گزند تکفیری‌ها حفظ می‌کند./983/ب901/د

ارسال نظرات