۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۲۱۵۲۸۶
مفتی عربستان:

سعودی‌ها در کشورهای بحرانی یکدیگر را می‌کشند

خبرگزاری رسا ـ مفتی عربستان سعودی اذعان کرد که جوانان عربستانی که برای پیوستن به گروه‎های انحرافی از این کشور خارج می‎شوند، در حال قتل یکدیگر هستند.
شيخ عبدالعزيز بن عبدالله آل شيخ

 

به گزارش خبرگزاری رسا، عبدالعزیز آل الشیخ مفتی کل عربستان سعودی مفتی عربستان سعودی با اذعان به درگیری و کشتار میان گروه های انحرافی گفت: جوانان عربستانی که از این کشور برای جنگ خارج می‌شوند و به گروه های انحرافی در کشورهای درگیر جنگ می پیوندند، در حال قتل یکدیگر هستند. این جوانان به همراه یکدیگر از عربستان سعودی خارج می‌شوند، ولی در مناطق جنگ و فتنه دچار اختلاف می شوند.


وی افزود: جوانان سعودی در کشورهای درگیر جنگ، به گروه‌های انحرافی ملحق می‌شوند، که این گروه‌ها جوانان را می‌فروشند، و آنان هم با یکدیگر می جنگند.


آل الشیخ خاطرنشان کرد: اوضاع به گونه‌ای است که جوانان عربستانی در این کشورها به بازارها برده می‌شوند، و مانند برده فروخته می‌شوند.


مفتی کل عربستان که مانند دیگر مسؤولان این کشور تاکنون هیچگونه حمایتی از مردم غزه و مقاومت فلسطین در برابر جنایات رژیم صهیونیستی انجام نداده است، با ادعای این که جوانان عربستانی برای حمایت از مردم سوریه به این کشور می روند، گفت: وقتی یک مسلمان دچار مشکل می شود، بدون شک همه ما احساس درد و رنج می کنیم؛ ولی این درد و رنج ما باید حد و مرزی داشته باشد و نباید کاری را برخلاف شرع انجام دهیم و یا اینکه به اماکن دیگر برویم. باید درباره کارهایمان بصیرت داشته باشیم.


درحالی‎که طبق اذعان کارشناسان عربستانی، مسائل مطرح شده در خطبه‌ها و سخنان بیشتر مبلغان سعودی همواره تحریک آمیز و فتنه انگیزانه بوده است؛ مفتی کل عربستان اظهار داشت: علما، خطبا، قضات و معلمان باید حق را تبلیغ کنند و به مردم درباره  شر و دامهای خبیث دشمنان برای فریب جوانان، هشدار دهند./994/ب102/د

ارسال نظرات