۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۲۱۴۸۰۴

پرداختن به مسائل سیاسی در روز عید در عربستان ممنوع شد

خبرگزاری رسا ـ وزارت امور اسلامی و ارشاد عربستان در بحبوحه تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه و جنایات داعش در عراق و سوریه، از خطبای مساجد و مصلاهای مکلف به برقراری نماز عید سعید فطر خواست در خطبه‎های خود از پرداختن به امور سیاسی و ناراحت‌کننده خودداری کنند.
عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه الاقتصادیه عربستان نوشت: وزارت امور اسلامی و ارشاد عربستان از خطبا و ائمه جماعت خواسته است، خطبه عید فطر را تنها به همین مناسبت اختصاص دهند و از طرح مسائل و امور سیاسی بپرهیزند.


از سوی دیگر شیخ عیسی الغیث عضو مجلس شورای عربستان به الاقتصادیه گفت: لازم است مردم روز عید شاد باشند و مسائل ناراحت کننده برای آن‎ها یادآوری نشود.


وی تاکید کرد که خطبا و ائمه باید به دستورات و فرامین طرف‎های ذی ربط در خصوص مناسبت‎ها پایبند باشند زیرا این امر یکی از شرایط حضور آن‎ها در این منصب هاست.


عضو مجلس شورای عربستان تصریح کرد که شرعی، عقلی و منطقی نیست که در چنین مناسبت‎هایی مسائل ناراحت کننده به مردم یادآوری شود.


وی در توجیه سخن خود در پاسخ به این سوال که چگونه می‎توان جشن و پایکوبی کرد در حالی که مردمانی در این دنیا اندوهگین و مصیبت زده هستند، گفت: هیچ مانعی در این زمینه وجود ندارد زیرا در زمان پیامبر(ص) هم صحابه در اعیاد جشن وشادی به پا می‎کردند و این در حالی بود که گروه‎هایی به جهاد می‎رفتند و شماری از آن‎ها شهید و زخمی می‎شدند.


نکته تأمل برانگیر این است که مقامات و طرف‏های ذی ربط عربستان در حالی این سخنان را به زبان می‎آورند که مردم غزه با وحشیانه‎ترین حملات نظامیان رژیم صهیونیستی مواجه هستند و آمار شهدای غزه که شمار زیادی از آن‎ها زن و کودک هستند، از مرز 1000 نفر گذشته است و از سوی دیگر مردم عراق و سوریه بر اثر جنایت‎های هولناک عناصر گروه تروریستی داعش، شادی عید را از یاد برده‎اند.


عربستان که به حمایت آشکار و همه جانبه از تروریست‎های داعش در سوریه و عراق متهم است و با همین حمایت‎ها، سوریه به ویرانه تبدیل شده، هزاران نفر به کام مرگ رفته و آواره شده‎اند، نه تنها اندوهی از دریای اندوه مسلمانان فلسطین، سوریه و عراق نمی‎کاهد بلکه اینک به صراحت از خطبای عید فطر خواسته است که به فکر شادی مردم در روز عید باشند و با ذکر مسائل سیاسی و مشکلات مسلمانان خاطر آن‎ها را مکدر نکنند.


گذشته از تمام این مسائل، ترکی فیصل رییس سابق دستگاه اطلاعات عربستان نیز به تازگی در موضع گیری که البته عجیب و غیر منتطره هم نیست، حماس را مسؤول جنایت‎های رژیم صهیونیستی در نوار غزه دانست./994/ب101/د

ارسال نظرات