۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۲۱۳۷۶۶
امام جمعه قطیف عربستان:

برخی بدون پشتوانه فکری به صدور فتوا می‎پردازند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قطیف عربستان با تاکید بر تبلیغ به روش‎های نوین در دنیای معاصر بیان داشت که پیشرفت جامعه نباید در فهم دین خلل وارد کند.
شيخ حسن صفار؛ خطيب جمعه قطيف عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسن صفار امام جمعه قطیف عربستان روز گذشته در مراسمی که از طرف موسسه انصار الحجه (عج) در خویلدیة برگزار شد، روش و راه‎های تبلیغ دین در دنیای معاصر را مورد بررسی قرار داد و گفت: دین مبین اسلام باید به وضوح و بدون هیچ گونه اغراق و یا نقصی به مردم عرضه شود.


وی افزود: پیشرفت زندگی بشری موجب شده است که انسان‎ها در فهم دین دچار اشتباه شوند که این خطاها یکی از چالش‎های مهم جامعه اسلامی محسوب می‎شود.


حجت الاسلام صفار تلاش برای نوسازی و به روزسازی دین را سبب بسیاری از مشکلات خواند و بیان داشت: برخی خواسته‎اند که دین را مطابق با شرایط زندگی پیش ببرند که این مسأله موجب ضربه به فرهنگ و بسیاری از مقدسات دینی شده است.


وی افزود: تاریخ به خوبی شاهد است که فکر و اندیشه بشر خالی از اشتباه نیست و نتایج افکار و آرای آنان بارها به فرهنگ دینی ضربه وارد ساخته است.


این عالم عربستانی با انتقاد از آرا و اجتهاد‎های غلط خاطرنشان ساخت: برخی بدون هیچ گونه پشتوانه فکری، قانون‎ و استدلال‎های قوی به بیان احکام و فتوا می‎پردازند.


وی کلام صحیح را مورد قبول همگان دانست و تصریح کرد: دین اسلام بر کلام صحیح مهر تایید زده است و فرقی نمی‎کند که این کلام از دهان چه کسی خارج شده باشد.


امام جمعه قطیف عربستان افزود: علت وجود تعصب در بعضی از سخنان انسان‎های با فرهنگ جامعه عرب، وجود استبداد در سخن است به طوری که حاضر به شنیدن سخنان طرف‎های مقابل نیستند./994/ب902/د

ارسال نظرات