۲۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۲۱۳۶۸۲
امام جمعه قطیف عربستان:

مسلمانان مراقب نیرنگ جریان‎های تکفیری باشند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قطیف عربستان وجود افکاری تکفیری را یکی از بزرگ‎ترین مشکلات جامعه اسلامی خواند و بیان داشت که مسلمانان مراقب نیرنگ جریان‎های تفکیری باشند.
حجت الاسلام  حسن صفار

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسن صفار امام جمعه قطیف عربستان روز گذشته در مسجد امام رضا (ع) این شهر افراط گرایی و مبالغه را یکی از خطرهای جدی دین برشمرد و گفت: قتل و کشتار بی گناهان به دست تروریست ها که با نام اسلام به چنین جنایت‎های می‎پردازند، یکی از بزرگ‎ترین مشکلات و تهدید‎ها برای جامعه اسلامی محسوب می‎شود.


وی خواستار هوشیاری مردم در برابر نیرنگ‎های گروهای تکفیری شد و بیان داشت: متاسفانه برخی از مسلمانان در دام نیرنگ و حیله‎های جریان‎های تکفیری گرفتار شده و فریب شعار و عقیده‎های باطل آنان را خورده‎اند.


امام جمعه قطیف عربستان با انتقاد از عملکرد جریان‎های تکفیری اظهار داشت: تکفیری‎ها در مسیر الهی و صحیح قدم بر نمی‎دارند. تکفیری‎ها می‎خواهند که جامعه اسلامی نسبت به آنان خضوع و خشوع داشته باشد و اگر نظری بر خلافشان داشته باشند، آن را خارج از دین و کافر خطاب می‎دهند.


وی جریان‎های تکفیری را بدون هیچ پشتوانه تاریخی و حوزی دانست و تصریح کرد: تعدادی به ظاهر مسلمان بدون پشتوانه تاریخی و حوزوی، خود را سرور و بزرگ علما، مراجع و حوزه‎های علمیه می‎دانند.


این عالم عربستانی از جوانان خواست که با عناصر تکفیری وارد جدل و بحث نشوند زیرا آنان با حیله و نیرنگ سعی در فریبشان دارند./994/ب902/د

ارسال نظرات