۲۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۲۱۲۷۹۹
آیت الله علما:

استکبار با ترویج فرهنگ بی حجابی درصدد نابودی انقلاب است

خبرگزاری رسا - نماینده ولی فقیه در کرمانشاه گفت: مقام معظم رهبری فرموده اند که باید از شعار اعتدال سوء برداشت به عمل نیاید چون این تلقی اشتباه از شعار موجب انزوای مومنین می شود.
استکبار با ترویج فرهنگ بی حجابی درصدد نابودی انقلاب است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، آیت الله مصطفی علما امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کرمانشاه امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر ضمن تکریم ایام ماه مبارک رمضان گفت: حقیقیت ماه رمضان و حقیقت همه عبادات قرب به خدا است و این در حالی است که خدا به روزه و سایر عبادات ما احتیاجی ندارد و همه اعمال انسان اعم از واجب یا مستحب بستری می باشند برای اینکه انسان به مقام تقرب برسد.

 

وی ادامه داد: انسان باید در ماه رمضان به معرفت و نورانیت دست پیدا کند و با پرداختن به دعا، استغفار و تلاوت قرآن از این سفره ای که در عرش پهن شده دامن دامن رحمت و عنایت پروردگار را درو کند و با غفلت از آن بی بهره نگردد زیرا رسول خدا (ص) فرموده است که این ماه خودش را در اختیار بندگان گذاشته است، لذا این ماه بهترین فرصت برای بندگی و انقلاب درونی است.

 

امام جمعه کرمانشاه افزود: بندگی، انسان را ارزشمند می کند، مصداق بارز این جمله امام راحل (ره) است که با سن و سالی بالا توانست ابر قدرت های شرق و غرب را به زانو در آورد و این امر برای او فقط از طریق خلوص و بندگی به تحقق پیوست.

 

وی تصریح کرد: امروز دنیا به این نتیجه رسیده که جمعیت جوان کار آمد و موجب نشاط در زندگی است، لذا با توجه به نزدیک شدن روز جهانی جمعیت کشور ما نیز باید به این امر مهم توجه کافی داشته باشد.

 

آیت الله علما با اشاره به سالروز حمله رضاخان به مسجد گوهرشاد و روز عفاف و حجاب بیان کرد: دشمن می خواهد با ترویج بی بند و باری و بدحجابی به انقلاب اسلامی که مرهون خون شهدای عزیز است ضربه بزند، بی حجابی و بی عفتی یعنی جنگیدن با قرآن و سرپیچی از فرمان خداوند، از این سو همه آحاد باید در این زمینه هوشیار و آگاه باشند تا مبادا خون شهدا پایمال شود و انقلاب به دست نا اهلان بیفتد چون مسئله حجاب یک مسئله سیاسی است و دشمن دارد به شدت روی این مسئله کار می کند.

 

وی در سخنانش ضمن تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) و بیان حسنات ایشان کلیه آحاد را به مناسبت نزدیک بودن روز اکرام ایتام به سرپرستی و حمایت از ایتام فراخواند و در ادامه گفت: در 23 تیر مردم با همبستگی ملی و تاریخی خود در دفاع از ارکان نظام به آشوب های خیابانی نشات یافته از فتنه 88 پایان دادند.

 

امام جمعه کرمانشاه همچنین به مناسبت روز بهزیستی و هفته تامین اجتماعی از این دو سازمان تجلیل کرد و شب های قدر را که در پیش رو قرار دارد فرصتی برای تزکیه روح عنوان کرد.

 

وی همچنین در پایان با اشاره به جنایات آمریکا در غزه و عراق این کشور را یک جانی ابدی خطاب و خاطرنشان کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری به مسؤولان در رابطه با انجام ندادن خطاهای محاسباتی در خور تقدیر و ستایش است از این رو ملت و مسؤولان باید به همه رهنمودهای ایشان از جمله اتکا به درون، اقتصاد مقاومتی، پرهیز از اختلافات و حاشیه سازی همواره جامه عمل بپوشانند تا این انقلاب از توطئه های دشمن مصون بماند، علاوه بر این مقام معظم رهبری نیز فرموده اند که باید از شعار اعتدال سوء برداشت به عمل نیاید چون این تلقی اشتباه از شعار موجب انزوای مومنین می گردد./967/پ202/ب

ارسال نظرات