۲۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۲۱۲۷۷۴
امام جمعه رشت:

وحدت با محوریت مرجعیت دینی تنها راه حل بحران عراق است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه رشت بر ضرورت حفظ وحدت و همدلی مردم عراق با محوریت مرجعیت دینی این کشور تأکید کرد و گفت: تنها راه برون رفت از فتنه عراق وحدت در این کشور است.
نماينده ولي فقيه در گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام والمسلمین زین‌العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در خطبه های عبادی سیاسی مرکز استان با تسلیت ارتحال آیت الله محمدی گیلانی، گفت: درگذشت این عالم ربانی مصیبت بزرگی برای دنیای اسلام بوده است.

 

وی با بیان این که آیت الله محمدی گیلانی(ره) از علمای ولایت مدار جهان اسلام بودند، افزود: آیت الله محمدی گیلانی به ولایت فقیه اعتقاد قلبی و عملی داشت.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که آیت الله محمدی گیلانی همواره پشتیبان ولایت فقیه بود، افزود: ایشان در دوران عمر با برکت خود همواره به عنوان یاری خستگی ناپذیر در کنار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری تلاش می کردند.

 

وی با اشاره به این که آیت الله محمدی گیلانی(ره) به عنوان یک عالم آگاه به زمان نسبت به مسائل روز جامعه اشرافیت خاصی داشتند، خاطرنشان کرد: این عالم ربانی همه عمر خود را وقف دفاع و اعتلای اسلام ناب کرد.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به خدمات ارزنده و اثرگذار آیت الله محمدی گیلانی(ره) در حوزه قضا اشاره کرد و گفت: اقدامات این عالم وارسته در حوزه قضایی کشور ماندگار بوده است.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان در بخش دیگری از سخنان خود به جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد و گفت: سران کشورهای منطقه با سکوت خود تنها به تماشاچی جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه تبدیل شده اند.

 

وی همچنین به جنایت های گروه داعش در عراق اشاره کرد و با بیان این که این گروه تروریستی مورد حمایت مستقیم آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارد، خاطرنشان کرد: تلاش رژیم صهیونیستی و کشورهای حامی تروریست ها تجریه عراق راست.

 

امام جمعه رشت بر ضرورت حفظ وحدت و همدلی مردم عراق با محوریت مرجعیت دینی این کشور تأکید کرد و گفت: تنها راه برون رفت از فتنه عراق وحدت در این کشور است.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان در بخش دیگری از سخنان خود به هفته اکرام و ایتام اشاره کرد و با بیان این که ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای کمک به فقرا و نیازمندان است، گفت: باید تلاش شود از همه ظرفیت ها و امکاناتی که داریم در جهت رفع آلام و مشکلات نیازمندان بهره گیریم./1318/پ201/ب1

ارسال نظرات