۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۸
کد خبر: ۲۱۲۱۶۵

نماینده آیت الله نجفی تجزیه عراق را غیرممکن خواند

خبرگزاری رسا ـ نماینده یکی از مراجع تقلید نجف اشرف در واکنش به استقلال طلبی اقلیم کردستان عراق، تجزیه عراق را غیرممکن عنوان کرد.
حجت الاسلام علي نجفي نماينده حضرت آيت الله بشير نجفي در مصاحبه با تلويزيون کلمبيا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی نجفی، فرزند و نماینده حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف در گفت وگو با تلویزیون کلمبیا، تجزیه عراق را غیرممکن توصیف کرد.

 

وی گفت: وحدت عراق و رد تفکر تجزیه این کشور از اهمیت فراوانی برخوردار است، عراق باید کشور یکپارچه و متحد باقی بماند.

 

حجت الاسلام نجفی با اشاره به ایستادگی ملت در برابر تروریست ها، افزود: گرچه عراق در شرایط سختی قرار دارد، اما فرزندان ملت با قدرت در صحنه حضور یافته اند و به مبارزه با تروریست ها پرداخته و از کشور خود محافظت می کنند.

 

وی درباره تلاش کُردها برای استقلال از عراق، تصریح کرد: تفکر درباره تجزیه عراق غیرقابل قبول است، اما هیچ حساسیتی نسبت به تأسیس اقلیم های مختلف نداریم به شرطی که دولت مرکزی قوی باشد.

 

نماینده حضرت آیت الله نجفی ادامه داد: در صورتی می توان اقلیم تأسیس کرد که دولت مرکزی قوی باشد، بتواند از وحدت عراق محافظت کند و پرونده های امنیتی و استراتژیک از سوی این دولت اداره شوند، ولی به نظر می رسد هم اکنون زمان مناسبی برای طرح چنین پروژه هایی نیست.

 

وی در بخش پایانی این گفت وگو بر لزوم حفظ وحدت عراق تأکید کرد و از خداوند متعال خواست امنیت و ثبات را به این کشور بازگرداند./980/ب902/د

ارسال نظرات