۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۲۱۱۵۹۲

برگزاری 30 محفل قرآنی با حضور قاریان مصری در خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که در ماه مبارک رمضان محافل قرآنی با حضور قاریان برجسته مصری در سراسر استان برگزار خواهد شد، گفت: با حضور این دو قاری برجسته و قاریان استانی 30 محفل انس با قرآن در خراسان جنوبی برگزار خواهدشد.
حجت الاسلام کاظم لطفيان، مدير کل تبليغات اسلامي خراسان جنوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام کاظم لطفیان، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در محفل انس با قرآن کریم در مسجد امام حسین(ع) بیرجند، گفت: در ماه مبارک رمضان امسال یکی از برنامه های محوری سازمان تبلیغات اسلامی برای ترویج فرهنگ قرآنی در خراسان جنوبی برگزاری محافل قرآنی است که در این راستا دو قاری برجسته مصری به استان دعوت شده اند و قرار است با حضور این دو قاری و قاریان برجسته استان بیش از 30 محفل انس با قرآن در سطح استان برگزار شود.

 

وی اجرای برنامه همخوانی قرآن کریم و ترتیل‌خوانی برای توسعه بیشتر فرهنگ قرآنی در بقاع و اماکن متبرکه و مساجد خراسان جنوبی را از دیگر برنامه‌های قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان عنوان کرد.

 

حجت الاسلام لطفیان با اشاره به این که محمد شرف‌الدین از 20 تا 22 تیر در استان حضور دارد، افزود: قاری دیگر مصری علی محمود شمیس نیز از 27 تا 29 تیر در استان در محافل مختلف قرآن کریم را در سطح استان برای علاقه مندان تلاوت خواهد کرد.

 

وی افزود: با توجه به استقبال گسترده مردم استان از تلاوت قاریان برجسته مصری در سال‌های گذشته این دو قاری به استان دعوت شده اند و سعی شده به نحوی برای آنها برنامه ریزی شود که در تمامی شهرستان های استان حضور پیدا کنند.

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که در کنار این قاریان برجسته بیش از 20 سخنران برجسته کشوری برای تبیین فرهنگ قرآنی به استان دعوت شدند، گفت: در سال جاری برنامه های قرآنی در سطح استان بسیار پربار است.

 

حجت الاسلام لطفیان همچنین از اعزام مبلغ برای نخستین بار در کشور به محافل خانگی انس با قرآن خبرداد و گفت: هدف از اعزام مبلغ به جلسات خانگی ساماندهی این جلسات و افزایش کیفیت و برکات معنوی این جلسات است.

 

وی با بیان این که در سال جاری هیئت های مذهبی دانش آموزی و دانشجویی هم در ماه مبارک رمضان برنامه ویژه ای برای اعضای خود خواهند داشت، برگزاری اعتکاف دانش آموزی را یکی از برنامه های این هیئت های در ماه مبارک رمضان عنوان کرد.

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که حضور مردم در محافل قرآنی زمینه نرمی قلب آدمی را فراهم می کند، گفت: شنیدن نوای دل نشین قرآن علاوه بر پاکی جسم و روح می تواند نقش موثری در آینده انسان به خصوص نسل جوان داشته باشد.

 

حجت الاسلام لطفیان ادامه داد: کسی که با قرآن مانوس باشد هرگز دچار گمراهی نخواهد شد و خواهد توانست با استفاده از برکات معنوی قرآن کریم در صراط مستقیم قرار گیرد.

 

وی با بیان این که سازمان تبلیغات اسلامی سعی دارد در تمامی طول سال رابطه مردم را با فرهنگ قرآنی و قرآن کریم حفظ کند، گفت: هیئت های مذهبی در تمام طول سال در روزهای مشخصی از هفته محافل انس با قرآن کریم را برگزار می کنند./968/پ202/ب

ارسال نظرات