۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۲۱۱۵۹۰
مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی:

حسن خلق مهم ترین ویژگی در همسرداری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی با بیان این که انسان در انتخاب همسر به جای توجه به ظاهر و ثروت افراد باید به ایمان و اخلاق طرف مقابل توجه کند، گفت: حسن خلق مهم ترین لازمه تفاهم و همسر داری در زندگی مشترک است.
  

 سبک زندگي ديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند حجت الاسلام مهدی اسدالهی، مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در جمع بانوان شرکت کننده در کارگاه های سبک زندگی اسلامی در مسجد رسول بیرجند با بیان این که ایمان و اخلاق مهم‌ترین معیار در انتخاب همسر است، گفت: باید خانواده ها و رسانه ها در انتخاب همسر به جای تاکید بر معیارهای ظاهری در همسرداری و زناشویی بر ملاک های اخلاقی و دینی توجه کنند.

 

وی با بیان این که مهم ترین نکته در انتخاب همسر توجه به افکار و خلقیات طرف مقابل است، ابراز داشت: انسان در انتخاب همسر باید به اخلاق و افکار طرف مقابل توجه ویژه داشته باشد زیرا افکار فرد نقش تعیین کننده ای در شناخت اعمال و حرکات شخص در زندگی زنا شویی دارد.

 

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی حسن خلق را لازمه تعامل در زندگی عنوان کرد و گفت: بالابردن سطح تحمل و مدارا کردن با افراد یکی از نشانه‌های خوش‌خلقی است که تمام نمودها و مصداق‌های خوش‌خلقی را ظاهر می‌کند.

 

حجت الاسلام اسدالهی ادامه داد: برخورداری از عفت، پاکدامنی و تقوا، سلامت عقل، روان، جسم و شرافت خانوادگی از دیگر اصول معیارهای انتخاب همسر است که باید خانواده‌ها به آن توجه داشته باشند؛ بی توجهی به این نکات در انتخاب همسر می تواند پشیمانی به دنبال داشته و جبران ناپذیر باشد.

 

وی با بیان این که توجه به شرافت خانوادگی از دیگر نکات انتخاب همسر در دین مقدس اسلام است، گفت: شرافت خانوادگی به معنای آن‌چه در عرف معمول است یعنی ثروت و موقعیت اجتماعی نیست بلکه نجابت، پاکی و تدین از ویژگی‌های شریف بودن یک خانواده است.

 

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی با بیان این که در حال حاضر متاسفانه معیارهای ظاهری جای شرافت خانوادگی و ایمان را گرفته است، ابراز کرد: همین موضوع زمینه افزایش طلاق و تشدید اختلاف در میان زوج های جوان شده است.

 

حجت الاسلام اسدالهی زیبایی، تناسب و هماهنگی سنی، تناسب علمی و تحصیلی، تناسب مالی و کیفیت زبانی، سیاسی، فرهنگی و خانوادگی را از دیگر معیارهایی عنوان کرد که اگر انسان آنها را در زندگی رعایت کند می تواند موجب افزایش تفاهم و تحکیم بنیان خانواده ها شود.

 

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر رسانه ها به سمت نشان دادن زیبایی‌های ظاهری پیش می‌روند در حالی که نسبت به نشان دادن زیبایی‌های یک انسان متدین و زیبایی‌های دین  و نشان دادن تاثیر انتخاب معیارهای اسلامی در زندگی زناشویی بی تفاوت هستند.

 

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان با بیان این که زندگی که خالی از معیارهای دینی و اسلامی باشد دوام چندانی ندارد، گفت: متاسفانه اگر سری به دادگاه های خانواده بزنیم و پرونده های طلاق را بررسی کنیم متوجه می شویم بیشتر طلاق ها ناشی از عدم توجه به معیارهای اسلامی است که موجب شده زن و شوهر نتوانند با وجود مشکلات یکدیگر را تحمل کنند.

 

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی ادامه داد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای معرفی ملاک های انتخاب همسر و سبک زندگی اسلامی از دیدگاه قرآن کریم به زوج ها جوان است.

 

حجت الاسلام اسدالهی با بیان این که زندگی قرآنی بهترین نوع از زندگی است، گفت: زندگی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) بهترین نمونه زندگی موفق و قرآنی و بهترین الگو برای زوج های جوان است./968/پ202/ب4

ارسال نظرات