۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۲۱۱۰۷۷
نخست‌وزیر تونس:

برداشت نادرست از دین موجب گسترش تروریسم در تونس شده است

خبرگزاری رسا ـ نخست‌وزیر تونس با اشاره به اینکه برداشت نادرست از دین موجب گسترش تروریسم در این کشور شده است از روحانیان خواست در خطابه‌های ماه مبارک رمضان به پرهیز از افراط‌گرایی توصیه کنند.
جمعه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مهدی جمعه، نخست وزیر تونس طی نطقی در دانشگاه الزیتونه تونس گفت: برداشت نادرست از دین موجب گسترش تروریسم در این کشور شده است.

 

وی از روحانیان تونسی خواست برای مقابله با پدیده تروریسم در خطابه‌های خود ارشادات دینی در این زمینه را لحاظ کنند.

 

نخست وزیر تونس تاکید کرد که دولت این کشور به تضمین آزادی‌های دینی و کمک به وظیفه مساجد در تعالی ارزش های اسلامی و ترسیخ فرهنگ اعتدال و میانه روی ادامه خواهد داد.

 

مهدی جمعه گفت: قانون اساسی جدید تونس دولت را به احترام به دین، تضمین حقوق و ازادی ها و اصول آزادی اعتقادات ملزم می کند و ما در جایگاه دولتمردان به اجرای این قانون اساسی و اداره امور دینی از طریق نهادهای رسمی متعهد هستیم.

 

«منیر التلیلی»، وزیر امور دینی تونس هم از ائمه مساجد خواسته است در ماه مبارک رمضان در خطابه های دینی خود مساله مبارزه با گسترش تروریسم در این کشور را  از طریق فرمایشات قرآنی در نظر داشته باشند.

 

وی همچنین خواسته است که خطابه های دینی از مسائل سیاسی و حزبی دور باشد و با افرادی که در این زمینه قانون شکنی کنند برخورد می شود.

 

مهدی جمعه همچنین خواستار اجرای طرح مجتمع آموزشی جدید وابسته به جامعه الزیتونیه شد که بر اساس آن نخبگان متخصص در امور فرهنگ اسلامی مسئولیت آموزش ارزش های میانه رو اسلام را برعهده می گیرند.

 

مبارزه با تروریسم در تونس در حالی برای دومین سال متوالی ادامه دارد که این کشور فاقد هرگونه راهبرد رسمی برای مبارزه با این پدیده است.

 

نگرانی‌ها از تشدید اقدامات تروریستی در تونس بیش‌تر شده و سخن از راهبردی ضروری برای مبارزه با تروریسمی به میان آمده که حد و مرزها را شکسته و رو به گسترش است.

 

جنگ با تروریسمی که نیروهای امنیتی و ارتش تونس علیه عناصر تندرو در آن به سر می برند طولانی شده و در صحراها گرفته تا کوهستان ها، جنگل ها و شهرها ادامه دارد.

 

منابع خبری تونس به نقل از گزارش‌های اطلاعاتی اعلام کردند گروهک تروریستی دولت اسلامی در عراق و شام درصدد تاسیس شاخه‌ای جدید در مغرب عربی موسوم به دامس و هجوم به تونس و سپس الجزایر هستند./982/ب101/د

ارسال نظرات