۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۲۱۱۰۳۴

چند خبرکوتاه از سازمان اوقاف و امورخیریه

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه از اعزام 4 هزار مبلغ برای شرکت در طرح ‌های نشاط معنوی و ضیافت الهی به سراسر کشور خبرداد.
سازمان اوقاف و امور خيريه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام احمد شعبانی، مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه اظ‌هار داشت: با توجه به نام گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، دو طرح اعزام مبلغ را به سراسر کشور داریم که با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی و همچنین با توجه به تعطیلات تابستانی دانش آموزان، طرح نشاط معنوی را در سراسر کشور خواهیم داشت که در خصوص اجرای‌ این دو طرح مبلغین اعزام خواهند شد.

چهار هزار مبلغ از سوی سازمان اوقاف در ماه رمضان به مناطق مختلف اعزام می شوند

وی با بیان‌ این‌که برای‌این دو طرح نزدیک به دو هزار مبلغ از حوزه علمیه قم و بیش از دو هزار مبلغ از حوزه ‌های علمیه استانی اعزام می شوند، افزود:‌ این روحانیون در بقاع متبرکه برنامه ‌هایی چون؛ اقامه نماز جماعت، برگزاری کلاس ‌های آموزشی، تفسیر قرآن کریم، سخنرانی ‌های مذهبی، تفسیر‌ایات حین برنامه ‌های ختم قرآن را در طرح ضیافت الهی ویژه ماه مبارک رمضان و طرح تابستانی نشاط معنوی برعهده خواهند داشت.

شعبانی گفت: برای طرح نشاط معنوی سه کتاب ویژه رده ‌های سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان و برای طرح ضیافت الهی نیز دو کتاب «تجلی وحی در سبک زندگی اسلامی» و «تفسیر سوره حجرات» تهیه شده است که در اختیار مبلغان جهت بهره برداری قرار گرفته است.

وی در پایان گفت: خیمه ‌های معرفت در قالب‌این دو طرح به صورت محدود در چند استان کشور برپا خواهد شد که مبلغان اعزامی در‌این خیمه ‌ها نیز فعالیت خواهند کرد.

شرفخانی: راه اندازی مراکز فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه از اولویت ‌های اصلی در سال 93 است

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه راه اندازی مراکز فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه و امامزادگان را از اولویت ‌های اصلی اوقاف در سال 93 دانست.

حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی در چهاردهمین همایش سراسری معاونین فرهنگی و اجتماعی ادارات کل اوقاف و امور خیریه با بیان ‌این‌که این همایش از 31 خرداد ماه به مدت دو روز برنامه ریزی شده بود، اظ‌هار داشت: در بخش اول همایش، سند فرا دستگاهی که از سوی مقام معظم رهبری در عرصه فرهنگی ابلاغ شده است مورد بررسی قرار گرفت و جایگاه اوقاف در مباحث فرهنگی و جنگ نرم تبیین شد.

وی اولویت اصلی‌این معاونت در سال 93 را راه اندازی مراکز فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه دانست و گفت:‌ این مراکز جهت استفاده از جبهه مردمی انقلاب اسلامی در بقاع متبرکه و اجرایی کردن راهبرد‌های سازمان در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی به عنوان بازو‌های فرهنگی راه اندازی می‌شود.

شرفخانی با اشاره به این‌که دبیرخانه مرکزی مراکز فرهنگی با عضویت سه نفر از معاونان فرهنگی استان‌ها تشکیل شده تا آسیب شناسی ‌های لازم در خصوص راه اندازی‌این مراکز طی دو سال بررسی شود، افزود: امسال ویژه برنامه ‌ها را بصورت منطق‌های برگزار خواهیم کرد و بدین منظور طرح مهر تحصیلی به استان کرمانشاه، مهرتندرستی به فارس، دست ‌های مهربانی به تهران و پیوند آسمانی به همدان واگذار شد تا بصورت کارگروهی روند اجرای‌این طرح ‌ها را در مناطقی که دارای موقوفات مرتبط هستند، هدایت، ارزیابی و نظارت کنند.

موقوف‌های 12 میلیارد تومانی در لنجان وقف بیماران کلیوی شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان از ثبت 6 موقوفه طی سه ماهه اخیر به ارزش بیش از 242 میلیارد ریال در‌این شهرستان خبر داد و گفت: زمین 3225 مترمربعی در‌این شهرستان با نیت حمایت از انجمن بیماران کلیوی وقف شد.

محمدرضا ترحمی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان اظ‌هار داشت: موقوفه حاج رجبعلی ملکی به ارزش بیش از 70 میلیارد ریال و موقوفه خدامراد ملکی با نیت احداث سرای سالمندان به ارزش بالغ بر 40 میلیارد ریال، برخی از‌این موقوفات ثبت شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان به دیگر موقوفه اشاره کرد و ادامه داد: وقف 150 مترمربع زمین به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال با نیت توسعه مسجد و حسینیه ورنامخواست دیگر موقوفه ثبت شده است.

وی با بیان ‌این‌که حاج حسن قلعه قاسمی عرصه و اعیان زمینی با مساحت 400 مترمربع را با نیت بهره برداری مجموعه فرهنگی مذهبی وقف کرده است، گفت: ارزش ریالی‌این موقوفه بالغ بر پنج میلیارد ریال برآورد شده است.

ترحمی با بیان ‌این‌که خوشبختانه در شهرستان لنجان مردم شهید پرور و مومن و متعهدی زندگی می کنند، افزود: خانواده شهدا که خود بزرگترین واقفان جامعه ما می باشند، با گذشتن از مال خود،‌ ایثار و گذشت را به جوانان یادآور شدند.

وی متذکر شد: پدر شهید باغبانی، 400 مترمربع زمین به ارزش بیش از 6 میلیارد ریال را جهت احداث مجموعه فرهنگی، مذهبی و تجاری وقف کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان دیگر وقف انجام شده در‌این شهرستان را می توان وقف 3225 مترمربع زمین توسط شرکت عمران عنوان کرد و بیان داشت:‌ این موقوفه با نیت حمایت از انجمن بیماران کلیوی به ارزش 12 میلیارد تومان وقف شده است.

رئیس سازمان اوقاف: ماه رمضان فرصت مناسبی برای تبلیغ اسلام، قرآن و اهل بیت(ع) است

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به این‌که طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان در جوار بقاع متبرکه برگزار می‌شود، گفت: ماه رمضان فرصت مناسبی برای تبلیغ اسلام، قرآن و اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی، در نشست سراسری معاونین و مدیران کل ستادی و استانی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان‌ این‌که ماه رمضان فرصت مناسبی برای تبلیغ اسلام، قرآن و اهل بیت(ع) است، اظ‌هارداشت: اولویت اصلی‌این برنامه ‌ها اجرا در امامزادگان است و باید بروز و ظهور برنامه ‌های فرهنگی اوقاف در امامزادگان جلوه داشته باشد.

وی با بیان ‌این‌که آمادگی برای ورود به ماه رمضان باید متناسب با آن باشد، افزود: برگزاری نماز جماعت در امامزادگان در حداقل دو نوبت که مورد رضایت مردم قرار گرفته بود و پرداختن به نظافت و پاکیزگی صحن و اطراف بقاع متبرکه باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام محمدی با بیان ‌این‌که قرائت قرآن و ترتیل خوانی از برنامه ‌های مورد توجه و تاثیرگذار بقاع متبرکه در ماه رمضان است، افزود:‌ این برنامه ‌ها با برنامه ریزی و مدیریت اصولی اجرا شود و در کنار آن‌ها نیز برنامه ‌های تبلیغی و دینی مناسب اجرایی شود.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به این‌که احکام شرعی ماه رمضان در روز‌های آغازین ماه برای مردم تبیین شود، تصریح کرد: طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم بمنظور تحقق مطالبه مقام معظم رهبری در دستور کار اوقاف قرار دارد و ماه رمضان فرصت مناسبی برای تبلیغ‌این طرح و ثبت نام علاقه‌مندان است، البته باید حافظان ثبت نام شده در سال‌های قبل نیز حفظ و نگهداری شوند.

وی ادامه داد: همچنین مناجات خوانی در امامزادگان باید با جدیت دنبال شود تا به جریان مبارک مذهبی و موثر تبدیل شود.

حجت الاسلام محمدی با تاکید بر ضرورت آموزش خدام و هیات امناء امامزادگان، تاکید کرد: برای گرامیداشت روز قدس در بقاع متبرکه از هم اکنون برنامه ریزی کنید و در‌این روز، برنامه ‌هایی پرشور برگزار کنید و از بیانات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در‌این خصوص استفاده کنید.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان‌ این‌که نقطه قوت برنامه ‌های فرهنگی‌این سازمان حضور روحانیون در امامزادگان است، خاطرنشان کرد: تحقق مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی نیازمند حضور روحانیون در‌این اماکن است و مهمترین رکن تحقق‌ این مطالبه، حضور هدفمند و با برنامه روحانیون در امامزادگان است.

شرفخانی: طرح «سفره ‌های آسمانی» در امامزادگان کشور اجرا می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به در پیش بودن ماه رمضان از اجرای طرح «سفره ‌های آسمانی» در امامزادگان کشور با هدف اطعام روزه داران خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی در نشست مشترک معاونین و مدیران کل ستادی و استانی با بیان‌ این‌که طرح تابستانی اوقاف فراغت نشاط معنوی چند سالی است که در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می‌شود، اظ‌هار داشت: سال گذشته 125 هزار نفر در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان تحت پوشش‌ این طرح قرار گرفتند و تا پایان طرح مشارکت داشتند.

وی با بیان‌ این‌که در طرح نشاط معنوی دانش آموزان دختر و پسر 7 تا 18 ساله تحت پوشش قرار می گیرند، افزود: سه گروه مربی؛ مبلغان اعزامی از قم، مبلغان بومی و دانشجویان علوم قرآنی در‌این طرح فعال خواهند بود و از مربیان آموزشی و ورزشی استان ‌ها نیز استفاده خواهیم کرد.

شرفخانی با اشاره به این‌که در سال 93 که از سوی مقام معظم رهبری به نام «اقتصاد و فرهنگ، باعزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری شده و بر روی مسائل فرهنگی نیز تاکید بسیار دارند باید بر اجرای‌این دو طرح فرهنگی در‌ ایام تابستان در امامزادگان اهتمام داشت، تصریح کرد: ماه رمضان فرصت مناسبی برای عرضه و اجرای برنامه ‌های قرآنی است .

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره ب‌هاین‌که مراسم استقبال از ماه رمضان امسال در سراسر کشور با غبار روبی و عطر افشانی امامزادگان برگزار خواهد شد، گفت: برپایی خیمه ‌های معرفت، مناجات خوانی، جلسات تفسیر قرآن، ترتیل خوانی، اقامه نماز جماعت و سخنرانی ‌های مذهبی از سرفصل ‌های اصلی طرح ضیافت الهی در ماه رمضان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طرح سفره ‌های آسمانی با هدف اطعام روزه داران براساس نیات واقفان در قالب طرح ضیافت الهی در امامزادگان برگزار می‌شود.

دیدار مدیران ادارات سازمان اوقاف در سراسر کشور با مسئولان قوه قضائیه در استان ‌ها

همزمان با برگزاری هفته قوه قضائیه، مدیران و مسئولان ادارات کل اوقاف در سراسر کشور با مسئولان و مدیران قوه قضائیه و روسای دادگستری ‌ها دیدار می کنند.

حجت الاسلام محمدمهدی حاتمی معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان‌این مطلب افزود: به مناسبت فرارسیدن هفته قوه قضائیه و سالروز شهادت مظلومانه آیت الله بهشتی و 72 تن از یارانش و در راستای تقدیر و قدرشناسی از تلاش و زحمات قضات محترم در شعب تخصصی رسیدگی به پرونده موقوفات و احقاق حقوق آنان و همچنین مدیران کل و روسای محترم ادارات ثبت اسناد و املاک کشور مقرر شده تا مسئولات اوقاف سراسر کشور با همتایان خود در قوه قضائیه دیدار و از زحمات و تلاش ‌های آنان قدردانی کنند.

وی ادامه داد: ارسال پیام تبریک برای مسئولان قضایی، نصب بنر و قدردانی از قضات محترم شعب تخصصی و مسئولان ادارات ثبت اسناد و املاک که با اوقاف همکاری مطلوبی داشته اند از دیگر برنامه ‌های سازمان اوقاف در هفته قوه قضائیه است.

یک نماینده مجلس: فعالیت ‌های فرهنگی هدفمند در امامزادگان نیاز جامعه امروز است

نماینده مردم شهرستان ساری در مجلس شورای اسلامی گفت: فعالیت ‌های فرهنگی هدفمند در امامزادگان نیاز جامعه است.

سید رمضان شجاعی، عضو کمیسون فرهنگی ونماینده مردم شهرستان ساری در مجلس شورای اسلامی در بازدید از امامزاده عباس(ع) ساری با بیان‌ این‌که این امامزاده یکی از موفق ترین مراکز فرهنگی در سطح شهرستان ساری است، اظهار داشت: متنوع بودن برنامه ‌ها، جذابیتی را ‌ایجاد کرده که جهت خاصی ندارد و همه ابعاد و نیاز‌های معنوی، فکری، تفریحات و سرگرمی مخاطبان و زائرین را تامین می کند.

شجاعی به کیفیت برنامه ‌های اجرایی اشاره کرد و گفت: برنامه ‌ها هم از سطح کیفی و هم سطح کمی، قابل قبولی برخوردار هستند و‌این امر از میزان استقبال از برنامه ‌ها، کاملا مشهود است.

عضو کمیسون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ‌این نوع فعالیت فرهنگی هدفمند در امامزادگان نیاز جامعه است و برای انجام درست فعالیت ‌ها، باید متولیان عالم و آشنا به کار که جنس فعالیت فرهنگی و نیاز فرهنگی را بشناسند در‌این مراکز مشغول به کار گردند.

وی گفت: خوشبختانه برنامه ‌های توسعه خوبی در‌این امامزاده در حال انجام است که حتما می تواند فضای نوین و جذابی را برای‌این امامزاده و ‌این مرکز فرهنگی رقم بزند.

نماینده مردم شهرستان ساری در مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن تقدیر از مدیر کل اوقاف مازندران و رئیس اداره اوقاف ساری و مدیر فرهنگی‌ این امامزاده اظ‌هار داشت: ‌این امامزاده توانسته جوانان خوبی را در سطح شهر چه در قالب هیات ‌های مذهبی و چه در قالب کلاس‌های آموزشی و برنامه ‌های تفریحی و سرگرمی دور خود جمع کند.

رقبات موقوفه میرزا رضا در سنندج با نیت امور خیریه و حضرت عبدالعظیم(ع) و امامزاده داوود(ع) تهران احیا شد

با پیگیری و ممارست متولی موقوفه میرزا رضای وزیر سنندج، 8 باب مغازه در بازار آصف متعلق ب‌هاین موقوفه، از دست متصرفین خارج و به رقبات موقوفه اضافه شد .

علیرضا وزیری قائم مقام و وکیل موقوفه میرزا رضای وزیرگفت: با پیگیری و ممارست دفتر تولیت موقوفه میرزا رضای وزیر سنندج، 8 باب مغازه به ارزش یک میلیارد و دویست میلیون تومان در بازار آصف از دست متصرفین خارج و به رقبات موقوفه اضافه شد .

وی افزود: 8 باب مغازه شش دانگ تجاری که در اختیار متصرفین و متعدیان موقوفه بود، به موجب صورتجلسه تنظیمی بین اصحاب دعوی و همت متولی موقوفه بازار آصف، خلع ید و به تصرف موقوفه درآمده است .

وزیری ادامه داد: موقوفه میرزا رضای وزیر از بزرگترین موقوفات استان بوده و از نیات آن می توان به خیرات و مبرات، اربابان استحقاق، امامزاده داوود(ع) و شاه عبدالعظیم(ع) اشاره کرد.

وحی رتبه اول نهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

همزمان با برگزاری نهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی از علی شیرین مدیر مسئول نشریه وحی ویژه نامه روزانه سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم به عنوان رتبه اول در بخش نشریه روزانه همایش ‌ها در سطح ملی تجلیل شد .

 در‌این مراسم که شب گذشته با حضور صادق مشاور رسان‌های رئیس‌جمهور، احمد مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران و حسن ربیعی مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان اوقاف و جمعی از استادان، صاحب نظران و کارشناسان روابط عمومی در هتل بزرگ ارم بر گزار شد.

در‌این مراسم مدیرعامل خبرگزاری‌ایرنا، با بیان‌ این‌که عنصر اطلاعات انحصارش شکسته شده است، گفت: امکان تمایز در حوزه رسانه برگ برند‌های در اختیار روابط عمومی‌‌ها است.

محمد خدادی در نهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی که در محل هتل ارم و با حضور صادق مشاور رسان‌های رئیس‌جمهور و احمد مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، اظهار داشت: هم‌اکنون همه مدعی روابط‌ عمومی هستند، روابط عمومی هر فردی در زندگی آن جاری است به طوری که هر فرد زنده نوعی فعالیت روابط عمومی را انجام می‌دهد.

مدیرعامل خبرگزاری‌ایرنا افزود: نیاز هست که در ‌این باره جلسات متعددی برگزار شود و آسیب‌شناسی در‌این حوزه صورت گیرد چرا که بستر ارتباطات بستری است که امروز مدعی زیادی دارد.

خدادی در ادامه با تأکید بر ‌این‌که باید از ارتباط به رسانه برسیم ابراز داشت: نسبت به مدل‌‌های ارتباطی باید بازنگری و تحلیل شود شاید مهمترین مشکلی که امروز داریم‌این است که نسبت پیام و مخاطب تعریف مشخصی نشده است.

خدادی در ادامه با بیان ‌این‌که هم‌اکنون انحصار عنصر اطلاعات شکسته شده است، گفت: امروز باید دید وجه تمایز روابط‌ عمومی‌‌ها در‌این عرصه چیست به طوری که می‌توان گفت برگ برنده در اختیار روابط عمومی‌‌ها همان وجه تمایز است در غیر ‌این صورت چیزی به عنوان روابط عمومی باقی نخواهد ماند.

همچنین در‌این جشنواره احمد مسجدجامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظ‌هار داشت: هنر و خلاقیت جنبه مهم کار روابط عمومی است، اگر در علم خلاقیت باشد می‌توان گفت هنر پدیدار گشته است.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان ‌این‌که روابط‌ عمومی کاری هنرمندانه است، گفت: باید روابط عمومی با هنر پیوند بخورد.

همچنین در ادامه محمدرضا صادق مشاور رسان‌های رئیس‌جمهور گفت: با تجربه و اطلاعاتی که در اختیار داریم بعد از پیروزی انقلاب تا امروز در کشور ما تمایزی در عمل بین اطلاعاتی که روابط عمومی بخش‌‌ها و سازمان‌‌های مختلف ارائه می‌دهند با بخش‌‌های تبلیغاتی قائل نشد‌ه ایم.

وی ادامه داد: اگر از روابط عمومی توقع تبلیغات صرف داشته باشیم در نتیجه شاهد افزایش مشکلات خواهیم شد.

وی با بیان ‌این‌که در‌ ایران برای نخستین بار در صنعت نفت از لفظ و عبارت روابط عمومی استفاده شد، ادامه داد:‌ وظیفه تبلیغ به نوعی در‌این فعالیت برجسته‌سازی شده است.

مشاور امور رسان‌های رئیس‌جمهور اضافه کرد: روابط‌عمومی‌‌ها باید به گون‌های رفتار کنند که ارتباط دو سویه برقرار شود و رابطه گفتمان اعتدال را ‌ایجاد کنند..

در پایان‌ این جشنواره جوایز و هدایایی به برگزیدگان نهمین جشنواره انتشارات روابط عمومی اهداء شد که بر اساس‌این گزارش در‌ این مراسم از علی شیرین مدیر مسئول نشریه وحی ویژه نامه روزانه سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم به عنوان رتبه اول در بخش نشریه روزانه همایش ‌ها در سطح ملی ومیترا رضایی سردبیر‌این نشریه با اهدای لوح سپاس و تندیس جشنواره  تجلیل شد، همچنین در‌این همایش از حامد جعفر زاده مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف اصفهان به عنوان رتبه اول در بخش انتشارات استانی با اهدای لوح سپاس و تندیس جشنواره تجلیل شد.

رئیس سازمان اوقاف: فرزندان‌ ایران به برکت انقلاب در مدارس با آموزش قرآن مأنوس اند

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اهمیت فعالیت ‌های فرهنگی و قرآنی گفت: امروز به برکت جمهوری اسلامی برخلاف دوران پهلوی، فرزندانمان از ابتدای ورود به مدارس با آموزش قرآن مأنوس هستند .

حجت الاسلام و المسلمین محمدی در چ‌هاردهمین همایش سراسری معاونین فرهنگی و اجتماعی ادارات کل اوقاف و امور خیریه با بیان ‌این‌که کارکنان اوقاف مسئولیتی فرهنگی دارند، افزود: یکی از عوامل موفقیت در کار فرهنگی التزام خود مجریان به امور فرهنگی است و در اجرا نیز باید جمعی عمل کرد.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به این‌که کار فرهنگی باید اساسی و عمیق برنامه ریزی شود، تصریح کرد: انتظارات و مطالبات مقام معظم رهبری را در خصوص مباحث فرهنگی مورد بررسی قرار دهید، علاوه بر‌این مطالب و مباحث فرهنگی قرآنی را مفید و متقن به مخاطبان ارائه کنید تا از مفاهیم قرآن و اهل بیت(ع) استفاده کنند.

وی اضافه کرد: مسئولان باید ‌ایمان داشته باشند که امامزادگان اولاد اهل بیت(ع) هستند و باید به مرکز تبلیغ و فرهنگ اسلام و اهل بیت(ع) تبدیل شوند تا برنامه ‌های اجرایی، تاثیرگذار باشند.

حجت الاسلام محمدی با بیان ‌این‌که پیامبر(ص) می فرماید؛ کسی که مسئولیتی برعهده می گیرد باید مانند کار شخصی خود به آن بپردازد وگرنه بوی بهشت را هم استشمام نخواهد کرد، گفت: باید مسئولیت ‌هایمان را همانند کار شخصی خود انجام دهیم و به همان میزان برایش دلسوزی کنیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به این‌که اولویت اصلی در مسائل فرهنگی، اجرا در بقاع متبرکه و امامزادگان است، افزود: فعالیت ‌های فرهنگی امامزادگان باید بروز و ظهور داشته باشد و نباید در‌این ماموریت به وضع موجود راضی باشیم.

وی با اعلام‌ این‌که در اجرای برنامه ‌های فرهنگی هدف گذاری صورت گیرد، افزود: برای هرسال نقطه ایده آلی درنظر گرفته شود و در پایان سال بررسی شود که چه میزان به اهداف پیش بینی شده دست یافت‌هایم.

حجت الاسلام محمدی با بیان‌ این‌که طرح ملی حفظ قرآن کریم از اولویت ‌های اصلی اوقاف است، افزود: درخصوص‌ این طرح باید با برنامه ریزی اهداف هر ساله را مشخص کرد و برای ثبت نام شدگان سال ‌های قبل نیز برنامه ‌هایی جهت حفظ و نگهداری طرح ریزی کرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: برنامه ‌های سال 92 معاونت فرهنگی و اجتماعی را بررسی کنید و آسیب شناسی لازم را صورت دهید و برای حفظ نقاط قوت و رفع نواقص راهکار‌های عملیاتی پیشنهاد دهید.

وی با اشاره به این‌که در طرح آرامش بهاری سال 93، مردم نسبت به خیمه ‌های معرفت و نماز جماعت در بقاع متبرکه اعلام رضایت کردند، افزود: نظافت و پاکیزگی بقاع متبرکه از نواقص کار اوقاف در طرح آرامش بهاری بود که باید در جهت رفع آن اقدام کرد.

حجت الاسلام محمدی با بیان ‌این‌که در دیدار مدیران اوقاف با مقام معظم رهبری در سال 90 و 91، بر اجرای امینانه نیات واقفان تاکید کردند و فرمودند‌این عمل باید در معرض دید مردم جهت جلب اعتماد، تشویق برای وقف ‌های بیشتر و ذکر نام واقف باشد، تصریح کرد: اجرای متمرکز برخی نیات واقفان در سال گذشته مورد رضایت مخاطبان بیرونی قرار گرفت و با استقبال مواجه شد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان ‌این‌که در امر نظارت بر موسسات خیریه باید از رفتار سلیق‌های و جزیر‌های پرهیز و طبق دستور العمل عمل کرد، ادامه داد: در‌ این زمینه اگر خوب عمل شود نتایج خوبی حاصل خواهد شد.

وی با انتقاد از سیاه نمایی برخی پیرامون عملکرد نظام جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: طی 35 سال حکومت جمهوری اسلامی خدمات ارزشمند سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و... مختلفی هم در سطح داخلی و هم خارجی به مردم عزیزمان ارائه شده است که قابل مقایسه با دوران سیاه پهلوی نیست.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: امروز به برکت جمهوری اسلامی برخلاف دوران پهلوی، فرزندانمان از ابتدای ورود به مدارس با آموزش قرآن مأنوس هستند.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان تصریح کرد: در بحث علم و دانش‌ایران قبل از انقلاب حرفی برای گفتن نداشت امام امروز به برکت انقلاب بدون هیچ باج دهی در رشته ‌های مختلف علمی دارای جایگاه و رتبه است. /966/102/ع

ارسال نظرات