۰۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۲۱۰۹۵۴
روزنامه تایمز :

عربستان حامی تروریسم در سوریه و عراق است

خبرگزاری رسا ـ روزنامه تایمز اعلام کرد: عربستان سعودی از تروریسم در سوریه و عراق حمایت می‎کند.
داعش

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه تایمز چاپ لندن در شماره روز 26 ژون طی مقاله ای با عنوان : «زمان گفتن برخی حقایق در باره عربستان» به قلم راجر بویز، به دولت بریتانیا توصیه می کند که در سیاست های مماشات گونه خود در قبال عربستان سعودی تجدید نظر کند.

 

نویسنده در این مقاله می افزاید که عربستان سعودی از تروریسم در سوریه وعراق حمایت می کند، وی همچنین معتقد است که این سیاست دولت انگلیس با وجود بیش از 400 شهروند بریتانیایی که به جنگ در سوریه پیوسته اند، به تهدیدی برای امنیت ملی ومیدان جنگی سخت برای بریتانیا تبدیل خواهد شد.

 

این روزنامه بریتانیایی در مقاله خود همچنین به انتقاد از دولت انگلیس به خاطر سکوت در برابر دخالت های عربستان سعودی در تامین مالی و تشویق ترور می پردازد.

 

این در حالی است که یک روز پیش از آن نیز گاردین دیگر روزنامه چاپ لندن مقاله ای را با عنوان ( عربستان سعودی ومصر در میان بزرگترین بازارهای اسلحه بریتانیا با وجود نقض حقوق بشر) به چاپ رسانده بود.

 

در این مقاله آمده است: بزرگترین بازار اسلحه بریتانیا در سال گذشته عربستان سعودی بود که با مصوبه دولت انگلیس صادرات با ارزش 6/1 میلیارد پوند شامل تجهیزات نظامی ومواد منفجره، تجهیزات ساخت مسلسل ، نارنجک دستی ، گاز اشک آور ، مهمات و... به عربستان انجام شد.

 

مقامات بریتانیایی همچنین شرایط صادرات اسلحه به مصر به ارزش 51 میلیون پوند شامل : تفنگ، تپانچه ،قطعات وتجهیزات ماشن آلات نظامی وهواپیما را فراهم کرده اند.

 

روزنامه گاردین تأکید کرده است که آمارهای فروش سلاح از گزارش های دولت گرفته شده است.

 

همچنین کمپین علیه تجارت اسلحه، تخمین می زند که قراردادهای فروش اسلحه بریتانیا به رژیم های سرکوبگر در سال گذشته حدود 2 میلیارد بوده است./982/ب101/د

ارسال نظرات