۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۲۱۰۵۱۳
مرکز اطلاع رسانی قاهره:

تابعیت در بحرین مانند هدیه ‌اعطا و سلب می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز اطلاع رسانی منطقه‌ای سازمان ملل در قاهره تاکید کرد که تابعیت در بحرین نه به عنوان یک حق بلکه به مثابه هدیه به عده‌ای اعطا و از عده‌ای دیگر سلب می‌شود.
اعطاي تابعيت در بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، خوله مطر مدیر مرکز اطلاع رسانی منطقه‌ای سازمان ملل در قاهره با شرکت در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به اعطای بی‎حساب و کتاب تابعیت بحرینی به بیگانگان و لغو تابعیت شهروندان اصیل بحرینی گفت: اعطای تابعیت بحرینی، اعطای تابعیت به افراد فاقد تابعیت در این کشور نیست بلکه این امر با انگیزه‌های سیاسی و لغو تابعیت برخی افراد صورت می‌گیرد.


وی با بیان اینکه در بحرین تابعیت نه به عنوان یک حق بلکه به مثابه هدیه به عده‌ای اعطا و از عده دیگری سلب می‌شود، افزود:‌ ممکن است یک کارگر که تمام عمرش را در یکی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس گذرانده باشد، موفق به گرفتن تابعیت نشود ولی یک فرد دیگر به طریق دیگری به آن دست پیدا کند.


چندی پیش عبدالمجید السبع نماینده مستعفی پارلمان بحرین نیز از اقدام نظام بحرین در اعطای تابعیت به 30 هزار تبعه خارجی به منظور اشتغال در دستگاه‌های امنیتی این کشور خبر داد و افزود: این اقدام منامه به مثابه استثمار شهروندان و اسکان مزدوران است، چون آل‎خلیفه حتی دیگر به عناصر هوادار رژیم حاکم نیز اعتماد ندارد.


السبع ادامه داد: طرف‌های حامی این اقدام بحرین، به وطن، امنیت و شهروندان آن اهمیت نداده و تنها در جستجوی محاسبات سیاسی خود هستند.


خانواده حاکم در بحرین به منظور تغییر ترکیب جمعیتی این کشور و سرکوب قیام‌های مردمی همواره در صدد استخدام و بکارگیری مزدوران خارجی و اعطای تابعیت بحرینی به آن‎هاست. این درحالی است که طرح لغو تابعیت شیعیان و فعالان سیاسی از سوی دستگاه‌های امنیتی منامه همچنان در حال پیگیری است./944/ب102/د

ارسال نظرات