۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۲۱۰۳۱۲

تظاهرات محکومیت جنایت‎های داعش در هند برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ هزاران نفر از مردم هندوستان از اقوام و مذاهب گوناگون در محکومیت جنایات تکفیری ها در عراق، در دهلی نو تظاهرات و تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند.
هند

 

به گزارش خبرگزاری رسا، موج اعتراض ها به جنایات تکفیری ها در عراق که از چند روز گذشته در شهرهای مختلف هند آغاز شده هر روز ابعاد تازه تری به خود می گیرد.

 

در تجمع گسترده ای که روز شنبه در دهلی نو برگزار شد، تعداد زیادی از شخصیت های برجسته سیاسی و مذهبی هند، پیروان آیین هندو، وزیران و نمایندگان مجالس ایالتی و نیز علما، روحانیان، ائمه جمعه و جماعات و شخصیت های مذهبی اهل سنت و شیعه حضور داشتند و در سخنرانی های خود جنایات تکفیری ها در عراق علیه مردم مظلوم این کشور را به شدت محکوم کردند.

 

"آچا رد پرمود کریشنا" از رهبران و شخصیت های برجسته آیین هندو از جمله شرکت کنندگان در تجمع امروز بود که با ایراد سخنرانی به شدت جنایات رخ داده در عراق بدست گروه های تروریستی را محکوم کرد.

 

برخی تظاهرکنندگان عکس هایی از امام خمینی (ره) را در دست داشتند و در عزای مردم مظلوم و مسلمان عراق که به دست گروه های تکفیری قتل عام شده اند، لباس سیاه به تن کرده بودند.

 

در پایان تجمع که تا بعدازظهر شنبه ادامه داشت، تظاهرکنندگان در محکومیت جنایات تکفیری ها و داعش در عراق بیانیه ای صادر کردند.

 

در بخشی از بیانیه آمده است: اکنون در عراق شاهد آن هستیم که عده زیادی از مردم بی گناه، زنان و کودکان، بی رحمانه قتل عام می شوند و این اعمال از سوی گروه های تروریستی صورت می گیرد که هیچ ارتباطی با اسلام و مسلمانان ندارند.

 

این بیانیه می افزاید: مردم جهان در روزهای گذشته فیلم و عکس هایی را که گروه داعش از جنایات خود منتشر کرده، مشاهده کرده اند و این بهترین سند برای ماهیت گروه های تروریستی و ضدبشری است و لذا مردم جهان باید نسبت به این گونه جنایات آگاه و بیدار شوند.

 

در بخش دیگری از بیانیه با اشاره به اینکه هیچ آیین و مذهبی در جهان این گونه جنایات ضدانسانی را تایید نمی کند، آمده است: کسانی که این جنایات هولناک را انجام داده اند نه تنها مسلمان نیستند بلکه انسان نیستند و آنها هیچ ارتباطی با اسلام و مسلمانان ندارند و ماهیتی تروریستی و ضدبشری دارند.

 

تظاهرکنندگان ضمن ابراز نگرانی از ادامه درگیری ها در عراق، از دولت هند خواستند هرچه سریعتر برای پایان دادن به درگیری ها تلاش کند و برای محافظت از اتباع هندی در این کشور، اقدامات لازم را انجام دهد.

 

در بیانیه از همه اقوام و گروه ها و پیروان ادیان و مذاهب گوناگون خواسته شده است با وحدت و همبستگی در مقابل این گونه اقدامات ضدبشری و تروریستی بایستند و آن را محکوم کنند./982/ب101/د

منبع: تقریب

ارسال نظرات