۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۹
کد خبر: ۲۰۹۵۰۳
نماینده مراجع تقلید در کویت خواستار شد؛

شیخ الازهر فتوای حرمت پیوستن و حمایت از داعش را صادر کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مراجع تقلید در کویت بر لزوم صدور فتوای حرمت پیوستن، تأیید و حمایت از داعش از سوی شیخ الازهر مصر تأکید کرد.
سيد محمد باقر مهري؛ نماينده مراجع در كويت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدباقر المهری نماینده مراجع تقلید در کویت با صدور پیامی حمله داعش به موصل و برخی شهرهای عراق را به شدت محکوم کرد و از الازهر مصر خواست فتوای حرمت پیوستن به این گروه تروریستی صادر کند.

 

در این پیام آمده است: مسلمانان و همه جهانیان از تلویزیون مشاهده کردند که نیروهای داعش پس از ورود به موصل و چند شهر دیگر عراق، چگونه به ذبح شهروندان و سرقت نزدیک پانصد میلیون دلار از بانک های این شهر پرداخته و هزاران خانواده را آواره ساختند.

 

وی افزود: جنایت های تروریستی این گروه وحشی را به شدت محکوم کرده و از شیخ الازهر مصر می خواهیم فتوای حرمت پیوستن، تأیید و حمایت مالی و نظامی از داعش را صادر کند، زیرا تروریست های داعش مزدور صهیونیسیم جهانی هستند.

 

حجت الاسلام و المسلمین مهری تأکید کرد که دین مبین اسلام از داعش و جنایت های آنان نظیر قتل، غارت و آواره ساختن مردم به شدت تبرئه می جوید.

 

نماینده مراجع تقلید در کویت خاطر نشان ساخت: صدور چنین فتوایی یک ضرورت اسلامی و شرعی به شمار می آید چرا که سکوت و بی توجهی به عملکرد این گروه جنایتکار به هیچ وجه جایز نیست.

 

وی ادامه داد: همه مراجع تقلید شیعه فتوای حرمت تأیید و حمایت از این گروه خارج از اسلام را صادر کرده اند./980/ب902/د

ارسال نظرات