۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۲۰۹۴۹۱

جمعی از طلاب مدارس علمیه تبریز به دست آیت‌الله نوری همدانی معمم شدند

خبرگزاری رسا ـ 27 طلبه مدارس علمیه آذربایجان شرقی به دست حضرت آیت‌الله نوری همدانی ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.
عمامه گذاري طلاب توسط آيت الله نوري همداني عمامه گذاري طلاب توسط آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی، از مراجع تقلید امروز در مراسم عمامه‌گذاری جمعی از طلاب مدارس علمیه آذربایجان شرقی در تبریز، اظهار داشت: آذربایجان و تبریز در طول تاریخ مهد پرورش علمای بزرگی از جمله علامه امینی، علامه جعفری و علامه طباطبایی بوده است.


وی با بیان این‌که مردم این خطه از ایران اسلامی همواره در دفاع از حریم ولایت فقیه در خط مقدم قرار داشته اند، تصریح کرد: نقش مهم و ارزنده مردم آذربایجان و تبریز در پیروزی انقلاب اسلامی ایران بر کسی پوشیده نیست، حضور با بصیرت مردم همیشه موجب پیشرفت انقلاب اسلامی است.


آیت الله نوری همدانی با تأکید بر این‌که مردم تبریز همواره با شور و شعور مثال‌زدنی دشمنان نظام اسلامی را خار و ذلیل کرده اند، خاطرنشان کرد: شعار ویژه «آذربایجان اویاخدی»، «انقلابا دایاخدی» برخواسته از اعتقادات دینی و ولایی مردم آذربایجان است که امروز عالم‌گیر شده است.


این مرجع تقلید جهان تشیع ادامه داد: شعار «خامنه‌ای کوثر است، دشمن او ابتر است» هم عالم‌گیر شده است. لازم به ذکر است حاضران در این مراسم با شنیدن این سخن سه مرتبه شعارهای بیان شده را تکرار کردند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح رسالت روحانیان در قبال مسائل فرهنگی و اجتماعی تصریح کرد: روحانیون در قبال نفوذ سیاست و فرهنگ دشمنان به ممالک اسلامی مسؤولیت دارند، بی تفاوتی نسبت به القائات غلط و شبهات روزافزون دشمنان اسلام و تشیع جایز نیست.


آیت الله نوری همدانی همچنین اخلاق، اخلاص، تهذیب نفس، مجاهدت در تحصیل، همت بلند، زمان‌شناسی، مطالعات به‌روز و آشنایی با نیاز فکری و معنوی مخاطبان را لازمه موفقیت طلاب و روحانیان دانست و گفت: اگر خود را سرباز امام زمان(عج) می دانید، نباید لحظه‌ای از زندگی خود را به بطالت سپری کنید.


وی انقلاب اسلامی را زمینه‌ساز ظهور امام عصر(عج) دانست و با تشریح رسالت روحانیت در زمینه‌سازی ظهور منجی آخرالزمان گفت: این انقلاب زمینه ساز ظهور حضرت حجت است، رسالت طلاب و روحانیان و در کل حوزه های علمیه ارتقای سطح معرفتی و بینش منتظران ظهور است.


گفتنی است، در پایان این مراسم 27 طلبه مدارس علمیه آذربایجان شرقی با دستان حضرات آیات نوری همدانی و مجتهدشبستری ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند./935/پ203/ب4

ارسال نظرات