۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۲۰۹۴۲۹

ایران اسلامی در نیمه شعبان غرق در نور و سرور شد

خبرگزاری رسا ـ‌ همزمان با نیمه شعبان ایران اسلامی غرق در نور و سرور شد و مردم این عید بزرگ مسلمین جهان را جشن گرفتند.
شب نيمه شعبان در مسجد مقدس جمکران شب نيمه شعبان در مسجد مقدس جمکران شب نيمه شعبان در مسجد مقدس جمکران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با نیمه شعبان ایران اسلامی غرق در نور و سرور شد و مردم این عید بزرگ مسلمین جهان را جشن گرفتند.

بر اساس این گزارش، مردم متدین ایران اسلامی از شب نمیه شعبان با برپایی مراسم جشن و سرور میلاد یگانه منجی عالم بشریت را جشن گرفته و برای تعجیل در ظهور امام زمان(عج) دعا کردند.

مردم ایران اسلامی در آیین‌های جشن و سرور که در شب گذشته در مساجد و حسینه‌های برپا شده حضور یافته و این عید بزرگ مسلمین را جشن گرفتند.

مردم با پخش شیرینی و شربت در خیابان‌ها و کوچه‌های اقصی نقاط کشور ولادت امام زمان(عج) را جشن گرفته و در این شب و روز بزرگ حال و هوای خاصی بر کشور حاکم بود.

شهر مقدس قم نیز شاهد حضور خیل مشتاقان و ارادتمندان به حضرت ولی عصر(عج) بود و با حضور خود در حرم کریمه اهل بیت و مسجد مقدس جمکران ارادت خود را به امام زمان(عج) نشان دادند.

خیابان‌ها و کوچه‌های شهر مقدس قم نیز شب و روز گذشته حال هوای خاصی داشت و مردم این شهر مقدس در حسینه‌ها، مساجد و تکایا جشن میلاد امام زمان(عج) را جشن گرفتند.

آیین جشن و سرور در حرم مطهر حضرت معصومه(س) شب گذشته با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی و قرائت دعای کمیل از سوی مهدوی‌نژاد برگزار شد.

همچنین در شب ولادت امام زمان(عج) آیین احیای شب نیمه شعبان از ساعت 24 پنجشنبه با قرائت آیاتی از قرآن کریم از سوی سید جواد حسینی و مولودی ‌خوانی سید رضا تحویلدار برگزار شد.

همچنین در مسجد مقدس جمکران نیز مراسم احیا نیمه شعبان با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان از ساعت یک بامداد برگزار شد.

گفتنی است مراسم نور افشانی در دو نوبت شب نیمه شعبان بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در منطقه جمکران و در نوبت دوم نیز در پایان جشن و مراسم نیمه شعبان برگزار شد.

همچنین مراسم جشن و سرور در مشهد مقدس و در بارگاه حضرت احمد بن موسی(ع) در شیراز با حضور پر شور مردم و ارادتمندان حضرت ولی عصر(عج) برگزار شد.

لازم به ذکر است حضرات آیات وحید خراسانی و صافی گلپایگانی نیز در پیام های جداگانه‌ای بر لزوم برپایی هرچه با شکوه‌تر جشن‌های نیمه شعبان تأکید کردند./927/پ202/ج

ارسال نظرات