۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۲۰۹۲۴۸
دانشگاه جورج واشنگتن مدعی شد؛

ایرلند در صدر فهرست کشورهای جهان در عمل به آموزه‌های قرآن قرار دارد

خبرگزاری رسا ـ دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا با استناد به نتایج تحقیقات جدید خود ادعا کرد که کشور ایرلند به لحاظ عمل کردن به ارزش‌های اسلامی و آموزه‌های قرآن از جمله عدالت، در صدر کشورهای جهان قرار دارد.
مسجد در اروپا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نتایج تحقیقات جدید حاکی از آن است که برخی از کشورهای اروپایی به لحاظ عمل به آموزه‌های اسلام و قرآن کریم در جایگاه بالاتری نسبت به کشورهای اسلامی قرار دارند.

 

در این تحقیقات با بررسی فاکتورهایی مانند نابرابری در برابر قانون، فرصت‌های نابرابر برای توسعه انسانی، عدم آزادی در انتخاب، توانگری در کنار فقر، زور، خشونت به عنوان ابزار حل اختلاف به جای گفت‌وگو و مصالحه و از همه مهم‌تر بی‌عدالتی از هر نوعی، 208 کشور جهان مورد بررسی قرار گرفتند.

 

بر اساس نتایج غیرمنتظره این تحقیقات، بهترین کشورها چه در دستاوردهای اقتصادی و چه در ارزش‌های اجتماعی منطبق با اصول اسلام و قرآن، ایرلند، دانمارک، لوگزامبورک و نیوزیلند بودند. در این فهرست اولین کشور اسلامی مالزی است که در رده 33 قرار گرفته است.

 

این تحقیق که زیر نظر «حسین عسکری»، در دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا به نظر با پیش‌فرض‌هایی همراه بوده است. نکته جالب توجه اینکه این تحقیق رژیم صهیونیستی را بالاتر از تمامی کشورهای اسلامی در رتبه 27 قرار داده است./980/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات