۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۲۰۹۱۶۴
مدیر حوزه علمیه بروجن:

پیروی از ولایت‌فقیه، توطئه دشمنان علیه جوانان را خنثی می‌کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه بروجن با تأکید بر این‌که پیروی جوانان از ولایت‌فقیه، نقش مؤثری در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان علیه این نسل دارد، گفت: جوانان ما در برهه کنونی با عمل به دستورات ولی‌فقیه و حرکت در خط رهبری می‌توانند در مقابل هجمه‌های دشمنان ایستادگی کنند.
حجت الاسلام مهديه
حجت الاسلام احمدرضا مهدیه، مدیر حوزه علمیه بروجن، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، ضمن تبریک هفته جوان، با بیان این‌که جوانان، رکن اصلی یک مملکت و پایه‌های اساسی قدرت هر نظام هستند، گفت: یکی از اهداف عمده دشمنان در طی چند سال اخیر، ضربه زدن به هویت جوانان کشور با شیوه‌های گوناگون است.

وی با اشاره به این‌که جوانان، تأثیرگذارترین عنصر و ستون فقرات جامعه اسلامی هستند، افزود: دشمن با آگاهی از نقش کلیدی جوانان در پیشبرد اهداف نظام، در طی سال‌های اخیر تهاجم‌های گسترده‌ای به‌ویژه در عرصه فرهنگی را به راه انداخته و از راه‌های گوناگون درصدد ضربه زدن به اعتقادات مذهبی و ملی جوانان است.

مدیر حوزه علمیه ولی عصر(عج) بروجن با تأکید بر این‌که پیروی جوانان از ولایت‌فقیه، نقش مؤثری در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان علیه این نسل دارد، ادامه داد: جوانان ما در برهه کنونی با عمل به دستورات ولی‌فقیه و حرکت در خط رهبری می‌توانند در مقابل هجمه‌های دشمنان ایستادگی کنند، چرا که رهبر معظم انقلاب برتمام مسائل روز اشرافیت کامل داشته و به یقین سخنی به ضرر جوانان بیان نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام مهدیه با اشاره به این‌که پیروی و الگوگیری از پیامبر اکرم(ص)، ائمه اطهار(ع) و بزرگان دین نیز در مقابله با تهاجم دشمن بسیار کارساز است، عنوان کرد: هوشیاری و داشتن بصیرت دینی نیز از دیگر راهکارهای مقابله با توطئه دشمنان است.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها در سخنان خود خطاب به جوانان فرموده‌اند که نیروی جوانی خود را صرف تهذیب، تحصیل و ورزش کنند و البته صرف داشتن تحصیلات مهم نیست، بلکه تحصیل باید همراه با تهذیب باشد تا مؤثر واقع شود.

این کارشناس مسائل مذهبی، کاربردی شدن علوم آموخته شده توسط جوانان در زندگی فردی و اجتماعی را یکی از راهکارهای تعالی جامعه اسلامی برشمرد و اظهار داشت: جوانان ما باید سعی کنند که از علم تنها به آموختن آن اکتفا نکنند بلکه باید همه تلاش خود را در زمینه پیاده کردن علوم آموخته شده در زندگی و به‌ویژه علوم اسلامی به کار ببندند.

این مقام مسؤول با بیان این‌که مسائل فرهنگی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های رهبری در چند سال اخیر بوده است، اضافه کرد: اگر جوانان ما و به‌ویژه کسانی که علوم انسانی و اسلامی خوانده‌اند، علوم آموخته شده خود را در جامعه و خانواده خود پیاده می‌کردند، به یقین وضعیت فرهنگی جامعه مطلوب‌تر می‌شد.

حجت‌الاسلام مهدیه با اشاره به لحاظ واژه «اقتصاد» در نام‌گذاری سال 93 توسط رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: جوانان کسانی هستند که می‌توانند نقش محوری در همه عرصه‌های جامعه داشته باشند و جوانان کشور ما باید با تکیه بر آموخته‌های خود، توکل بر خدا و اعتماد به نفس در راستای حل مشکلات اقتصادی جامعه گام بردارند.

وی در پایان، تغذیه فرهنگی جوانان را یکی از وظایف عمده دولت در قبال آنان برشمرد و یادآور شد: دولت نیز باید به نوبه خود تلاش کند تا مشکلات جوانان را به‌ویژه در حوزه اشتغال رفع کند، چرا که داشتن شغل در پیشگیری از بروز بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی از جمله طلاق، بی‌بندوباری، فقر و فحشا و سرقت مؤثر است./9457/ت302/ب
ارسال نظرات