۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۲۰۹۰۸۹
معاون فرهنگی اوقاف مازندران:

تبلیغ چهره به چهره رویکرد اصلی مبلغان در طرح نشاط معنوی است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که مبلغان در این این طرح به بسیاری از سؤالات و شبهات دانش آموزی نیز پاسخ می دهند، خاطرنشان کرد: اجرای طرح تبلیغ چهره به چهره می تواند زمینه تعیمق باورهای دینی در نسل جوان و نوجوان جامعه را فراهم کند.
معاون فرهنگي اوقاف مازندران

حجت الاسلام مسعود قربانی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از برگزاری طرح نشاط معنوی در 105 امامزاده شاخص استان خبر داد و گفت: ارتباط چهره به چهره روحانیت با دانش آموزان از مهم ترین ویژگی های شاخص طرح نشاط معنوی است.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که طرح نشاط معنوی از هشتم تیر آغاز می شود، تصریح کرد: این طرح تا بیستم مرداد ادامه خواهد داشت.

 

وی با بیان این که مبلغان در این این طرح به بسیاری از سؤالات و شبهات دانش آموزی نیز پاسخ می دهند، خاطرنشان کرد: اجرای طرح تبلیغ چهره به چهره می تواند زمینه تعیمق باورهای دینی در نسل جوان و نوجوان جامعه را فراهم کند.

 

حجت الاسلام قربانی به نقش مبلغان دینی در ترویج معارف اهل بیت(ع) در جامعه اشاره کرد و با بیان  این که تبلیغ دین و سیره اهل بیت(ع) در رأس همه امور است و برای حفظ و تقویت اعتقادات باید تبلیغ صحیح صورت گیرد، خاطرنشان کرد: اصلی ترین وظیفه یک مبلغ آشنایی جامعه با معارف حیات‌بخش اهل بیت(ع) است.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که ارتباط چهره به چهره تأثیر‌گذاری تبلیغ را دو چندان می کند، ادامه داد: تنها بیان مسائل به صورت تئوری در امر تبلیغ دین تأثیرگذاری چندانی ندارد.

 

حجت الاسلام قربانی با بیان این که تبلیغ چهره به چهره  یک روش مفید، کارآمد و مطابق با سنت و الگوی تاریخی تبلیغ حوزه باید مورد توجه قرار گیرد و محفوظ بماند، ادامه داد: امروز حتی مبلغان باید این روش تاریخی را بیشتر تقویت کنند و آن را تکمیل  کنند.

 

وی طرح نشاط معنوی و ضیافت الهی را مهم ترین برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ماه های آینده دانست و خاطرنشان کرد: در طرح نشاط معنوی با برگزاری خیمه های معرفت با حضور مبلغان مجرب علاوه بر تبلیغ چهره به چهره به سؤالات و شبهات دینی پاسخ داده می شود.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف وامور خیریه مازندران برگزاری طرح های مشاوره ای در امامزادگان را از دیگر برنامه های طرح نشاط معنوی دانست و تصریح کرد: مشاوره روحانیان متخصص در امامزادگان نقش بسیار اثرگذاری در تحکیم بنیان خانواده ها داشته است.

 

حجت الاسلام قربانی، برگزاری محفل انس با قرآن، پاسخ به سؤوالات و شبهات دینی، اردوهای سیاحتی و زیارتی و برنامه های فرهنگی را از جمله مهم ترین برنامه های طرح نشاط معنوی در امامزادگان شاخص استان دانست.

 

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه گلستان همچنین به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در تقویت و گسترش تبلیغ چهره به چهره از سوی مبلغان اشاره کرد و گفت: تبلیغات چهره به چهره به منظور انتقال پیام مؤثر‌ترین عنصر در ایجاد ارتباط فرهنگی است.

 

حجت الاسلام قربانی با اشاره به ای نکه غنی‌سازی اوقات فراقت جوانان و نوجوانان در پناه امامزادگان یکی از اهداف اجرای طرح نشاط معنوی است، افزود: این طرح در راستای دستوالعمل های سازمان اوقاف و رهنمودهای مقام معظم رهبری و نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف انجام می گیرد.

 

وی به فعالیت 130 روحانی مبلغ در طرح نشاط معنوی مازندران اشاره کرد و گفت: صد روحانی مبلغ بومی و سی روحانی مبلغ اعزامی از قم در طرح نشاط معنوی مازندران فعالیت می‌کنند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران خاطرنشان کرد: برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی در راستای غنی سازی اوقات فراقت جوانان و نوجوانان در امامزادگان مازندران در راستای طرح نشاط معنوی برگزار می شود./950/ت302/ب1

ارسال نظرات