۱۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۲۰۸۶۸۷

فرهنگ‌ لغت «موضوعات قرآن» در عربستان منتشر می‌شود

خبرگزاری رسا ـ فرهنگ لغت(واژه‌نامه) «موضوعات قرآن» در آینده‌ای نزدیک با همکاری مجمع چاپ و نشر قرآن «ملک فهد» مدینه منوره در عربستان چاپ و منتشر می‌شود.
قران

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کمیته علمی مجمع چاپ و نشر قرآن ملک فهد، کار تدوین این فرهنگ لغت را پایان داده و این کتاب شامل بیش از 1500 موضوع قرآنی است.


این فرهنگ لغت طبق روشی علمی ـ پژوهشی و با استناد به تفاسیر مستند علمای برجسته جهان اسلام تألیف شده و نام «المعجم المیسر لموضوعات القرآن الکریم: فرهنگ لغت آسان موضوعات قرآن کریم» برای آن انتخاب شده است.


محمدسالم بن شدید العوفی، دبیرکل مجمع چاپ و نشر قرآن ملک فهد اظهار کرد: این فرهنگ لغت با توجه به نیاز به طبقه‌بندی موضوعی آیات قرآن چاپ می‌شود و خدمت به پژوهشگرانی است که در جستجوی موضوعی آیات قرآن هستند.


محمد سالم بن شدید العوفی در ادامه افزود: پژوهشگرانی که در تدوین این فرهنگ لغت همکاری داشته‌اند، تمام تلاش خود را برای گردآوری همه مفاهیم و موضوعات قرآنی در این کتاب به کار گرفته‌اند.


العوفی در پایان تصریح کرد: این فرهنگ لغت در آینده‌ای نزدیک در 6 جلد چاپ خواهد شد و با چاپ آن اثری جدید به آثار تألیف‌شده در مجمع چاپ و نشر ملک فهد اضافه می‌شود./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات