۱۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۲۰۸۶۲۱

مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی در تونس برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره)، در محل اقامتگاه سفیر ایران در تونس برگزار شد.
تونس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) در محل اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران در تونس برگزار شد.

 

در این مراسم که با حضور چهره‌ها و شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی، فرهنگی و نیز روسای احزاب و برخی نمایندگان مجلس و سایر دوستداران امام راحل برگزار شد، تعدادی از مهمانان حاضر در سخنانی از ابعاد مختلف شخصیت امام خمینی (ره) تجلیل کردند.

 

سخنرانان همچنین در سخنان خود نقش ارزنده و تاریخی رهبری امام راحل را در شکل دهی و هدایت مسیر انقلاب اسلامی مورد اشاره قرار دادند.

 

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) و رییس کمیته فلسطین در سخنانی به تبیین ابعاد شخصیت امام خمینی (ره) پرداخت.

 

وی با بیان خاطراتی از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، امام راحل را جامع ابعاد مختلف علمی، فقهی، اجتماعی، سیاسی و اخلاقی توصیف کرد و گفت: انقلاب اسلامی به عنوان یادگار ارزنده و ماندنی آن امام با اقتدار همچنان در حال ادامه مسیر رشد و بالندگی است و الهام بخش بیداری اسلامی و امیدبخش به ملت‌ها و جوامع ستم کشیده است.

 

پیمان جبلی سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم، بزرگداشت امام خمینی (ره) را بزرگداشت نماد والای انسانیت و اخلاق و دینداری در عصر حاضر دانست و امام خمینی را آغاز گر مسیر آزادی و کرامت انسان‌ها و احیاگر اسلام در این عصر خواند.

 

وی افزود: راه آن امام بزرگ با راهبری و هدایت مدبرانه جانشین بر حق ایشان امام خامنه‌ای و پایداری و بیداری ملت بزرگ ایران اسلامی با قدرت ادامه دارد.

 

در این مراسم که تا پاسی از شب ادامه داشت، همچنین فیلم مستندی حاوی گوشه‌هایی از سیره و تاریخ امام راحل برای حاضران به نمایش درآمد./982/ب101/د

ارسال نظرات