۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۲۰۸۳۷۶
مدیر استانی حوزه های علمیه زنجان:

ایمان به هدف سبب هموار شدن سختی ها می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه های علمیه زنجان با بیان این که بعد از اطمینان از درستی هدف نباید وقت را برای انجام عمل تلف کرد گفت: اگر به هدف خود ایمان داشتیم نباید دیگر وقت را تلف کنیم و همین ایمان به هدف سختی ها را هموار می کند.
حجت الاسلام بيات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام حسن بیات، مدیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه زنجان، صبح امروز در ابتدای مراسم تودیع و معارفه مدیران حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان ضمن عرض تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه، با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) گفت: وقتی انسان راهی را انتخاب می کند باید با تحقیق و مشورت اشخاص آگاه باشد.

 

وی در ادامه افزود: وقتی بعد از مشورت با اشخاص آگاه و تحقیق های فراوان به درستی راهی که انتخاب کرده ایم ایمان آورده و اطمینان پیدا کردیم؛ نباید وقت را برای انجام آن تلف کرد و باید هر چه سریع تر حرکت نمود و در این راه چون به هدف خود ایمان داریم تمامی سختی ها نیز هموار خواهد شد.

 

مدیر استانی حوزه های علمیه زنجان در ادامه شناخت خویشتن را یکی از حقوق خداوند بر انسان ها دانست و اظهار داشت: یکی از حقوق خداوند بر انسان این است که بداند خداوند وجود او را چگونه خلق نموده و این مخلوق الهی تا کجا می تواند پیشرفت نموده و به قله های کمال برسد و دیگر این که بدانیم خداوند در قبال این نعمات ارزانی داشته شده چه چیزی از ما می خواهد.

 

حجت الاسلام بیات در ادامه موفقیت بزرگان را در گرو برنامه ریزی آنها دانست و خاطرنشان کرد: باید در زندگی برنامه ریزی داشته باشیم چرا که در طول تاریخ تمامی بزرگان علم و ادب مانند امام خمینی (ره)، شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید مفتح و بزرگان دیگر موفقیت خود را مرهون برنامه ریزی خود می دانند.

 

این مسؤول در ادامه طلاب را به شناسایی علل و موانع موفقیت خود فرا خواند و تصریح کرد: باید موانع رسیدن به کمال الهی را شناسایی کرد که چه چیزهایی ما را از رسیدن به اهداف بلند خود باز می دارد؛ و اکنون شما طلاب جستجو کنید و ببینید که چه راهی در دنیا افضل تر از هدف و راه شما است و با جدیت آن را ادامه دهید.

 

وی در ادامه ابراز داشت: بنده در این عمری که از خداوند گرفته ام راهی را افضل تر و بهتر از طلبگی پیدا نکرده ام پس شما نیز تلاش کنید و طلبگی خود را با جدیت دنبال نموده و خود را آماده یک دین جهانی کنید چون امروز در دنیا به تبلیغ اسلام و وجود شما برای این تبلیغ، نیاز فراوانی وجود دارد.

 

مدیر استانی حوزه های علمیه زنجان در پایان از زحمات چهار ساله مدیریت حجت الاسلام امیر اسلامی تقدیر و تشکر نموده و برای مدیریت جدید حجت الاسلام ناصر محمدی آرزوی موفقیت کرد. /949/پ202/ب

ارسال نظرات