۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۲۰۸۳۵۶

اعتراض بازدیدکنندگان موزه یازده سپتامبر به‌خاطر سیاه‌نمایی اسلام

خبرگزاری رسا ـ موزه یازده سپتامبر به خاطر یکسان نشان دادن اسلام و تروریسم مورد انتقاد قرار گرفته است.
موزه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، با گذشت تنها دو هفته از باز شدن موزه «یادبود یازده سپتامبر» در نیویورک، این موزه از سوی بازدیدکنندگان به خاطر یکی نشان دادن اسلام و تروریسم مورد انتقاد قرار گرفته است.

 

 آدریان کابروس 22 ساله از سانفرانسیکو که به همراه مادرش از این موزه بازدید کرد، می‌گوید: آن‌ها باید در مورد اسلام بیشتر توضیح می‌دادند تا مردم متوجه شوند که بین اسلام و مردمی که به نام اسلام حملات تروریستی انجام می‌دهند، تفاوت وجود دارد.


وی افزود: آن‌ها گفتند که القاعده می‌خواهد که یک دولت اسلامی‌تر داشته باشد، اما تشخیص اینکه باید اسلام را از آن‌ها جدا کرد، کار آسانی نبود. در حقیقت این سخنان احساس بدی نسبت به اسلام به وجود می‌آورد.


کابروس تنها کسی نیست که پس از بازدید از این موزه، تصویرسازی بد این موزه از اسلام و مسلمانان را زیر سوال می‌برد.


جنجال در مورد موزه یازدهم سپتامبر پس از آن آغاز شد که مسئولین این موزه تصمیم به نمایش فیلم مستندی به نام «ظهور القاعده» در این موزه گرفتند که در آن تروریست‌ها، اسلام‌گرا و مأموریت آن‌ها جهاد نامیده می‌شود.


نمایش این فیلم علاوه بر اعتراض‌های سازمان‌های اسلامی و حقوق بشری، با اعتراض گروه مشاوره مذهبی بین‌ادیان خود این موزه نیز مواجه شد.


پیتر گودایتیس، مدیرعامل سازمان خدمات بین‌ادیان نیویورک در زمان وقوع فجایع عنوان کرد: با دادن نام اسلامی و اسلام‌گرا به این تروریست‌ها، در حقیقت به آنان اعتبار داده می‌شود. آن‌ها گمراهان دین هستند و خطاب کردن آنان با نام اسلام دقیقاً چیزی است که آن‌ها می‌خواهند.


البته در بخش‌هایی از این موزه نیز به قربانیان مسلمان این حادثه و نیز واکنش‌های «کیت الیسون»، نماینده دموکرات مینه‌سوتای آمریکا و اولین مسلمان عضو کنگره، اشاره شده است اما القای کلی موزه برانگیخته شدن احساسات ضداسلامی علیه اسلام و مسلمانان است./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات