۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۲۰۸۲۵۷
استاد حوزه علمیه آمل:

جانبازان زبان گویای اسلام و سند زنده انقلاب هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه آمل با گرامیداشت روز جانباز گفت: جانبازان و آزادگان سند های زنده دوران جنگ هستند که چون کتابی گویا می توانند تجربیات و واقعیت های آن دوران را بازگو کنند.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه علمیه آمل، امروز در جلسه ای که با حضور جمعی از آزادگان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس برگزار شد با  تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد امام حسین(ع)، حضرت عباس(ع) و امام سجاد(ع)، گفت: جانبازان و آزادگان سند های زنده دوران جنگ هستند که چون کتابی گویا می توانند تجربیات و واقعیت های آن دوران را بازگو کنند.

 

وی با بیان این که ما هر خدمتی که به مادران و همسران شهدا، جانبازان و آزادگان انجام دهیم فقط دین خود را ادا کرده ایم، بیان داشت: باید با تأسی از اسوه و روش زندگی امامان معصوم(ع) در مسیر احیای ارزش های دینی و انقلابی قدم در جای پای شهیدان گذاشته و بتوانیم آرمان های امام راحل را در جامعه به ثمر بنشانیم.

 

استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که بازماندگان شهدا امانت های نظام و مردم هستند، گفت: مردم ما همواره ولایت مداری خود را به اثبات رسانده اند تا جایی که در زمره شهرستان هایی هستیم که بعد از جنگ تحمیلی نیز راه پر فیض شهادت هم چنان برای ما باز بوده است.

 

عضو بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، با اشاره به ان که جانبازان فردای قیامت با سند وارد محشر می‌شوند، ادامه داد: جانبازان زبان گویای اسلام هستند و اگر فداکاری آنها نبود امروز نظام اسلامی با این عظمت در جهان نمی‌درخشید و در جهان سربلند نبود.

 

حجت الاسلام تقی زاده جانبازان را سند افتخار ملت ایران عنوان کرد و تصریح کرد: جانبازان یادگاران هشت سال دفاع مقدس هستند که وجود آنان برای نظام و کشور مایه خیر و برکت است.

 

وی با گرامی داشت روز پاسدار، ادامه داد: تشکیل سپاه از تصمیم ها و تدبیرهای حضرت امام خمینی(ره) بود و اگر این تدبیر نبود و سپاه تشکیل نشده بود به یقین آسیب های زیادی به انقلاب وارد می شد و شاید بقاء انقلاب به خطر می افتاد که تشکیل سپاه یکی از کارهای نورانی حضرت امام خمینی(ره) بوده است.

 

امام جمعه دابود و دشت سر، تصریح کرد: فلسفه تشکیل سپاه حفظ انقلاب و نظام است و در این خصوص سپاه در حفظ انقلاب عملکرد ارزشمندی از خود به جا گذاشت و در هشت سال دفاع مقدس و عرصه های گوناگون کارهای شایسته ای انجام داده است.

 

استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که هر نهاد و عاملی که اثر گذارتر و نقش آفرین تر باشد دشمن نسبت به آن حساس تر است، تصریح کرد: رهبری بالاترین و اثرگذارترین جایگاه را دارد و نقش رهبری در واقع حیات، جان و روح نظام است که معاندین و دشمنان خیلی به این جایگاه حمله می کنند و چون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم یک جریان ولایت مدار است و تا اکنون هم بیشترین نقش را در حفظ ولایت و نظام ایفا کرده است ضد انقلاب و دشمنان به آن هجمه و حمله وارد می کنند و هر روز به نحوی در تضعیف سپاه می کوشند.

 

وی در خصوص نقش سپاه پاسداران در حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی، گفت: شاخصه اصلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که این نهاد را از دیگر سازمان ها و نهادها متمایز می کند و موجب می شود تا این نهان نمونه بی نظیری در دنیا محسوب شود ایمان به خدا، تعهد به اسلام، پایبندی به ولایت فقیه و روشن بودن جایگاه شهادت است یعنی دنیا را راحت برای آخرت معامله می کنند.

 

حجت الاسلام تقی زاده، تصریح کرد: نفس حق حضرت امام خمینی(ره) بود که بنیاد تشکیل سپاه را  گذاشت و سپاه شکل گرفت و امروز ما ثمرات آن را شاهد هستیم و سپاه پاسداران در هشت سال جنگ تحمیلی در دفاع از میهن، اسلام و مردم کشور حاضر بود و بعد از جنگ هم در بحث سازندگی ایثارگرانه ورود پیدا کرد و در خیلی از ابعاد دیگر از جمله فرهنگی، اجتماعی و حوزه های سلامت و دیگر عرصه ها نقش پررنگی ایفا کرد.

 

وی، تصریح کرد: ضد انقلاب و معاندان اسلام و نظام همیشه در جهت براندازی و ساقط کردن انقلاب قدم برداشتند اما سپاه و بسیج مقابل آن ها محکم ایستاد و این باعث شده است که دشمنان به این مجموعه بسیار هجمه و حمله وارد کنند چرا که سپاه همیشه سر بزنگاه وارد عمل شده است./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات