۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۲۰۸۰۹۷

مروری بر آثار سوره مهر درباره امام راحل

خبرگزاری رسا ـ «سه دیدار با مردی که از فراسوی باور ما می‌آمد» و «امیر قافله عشق» دو کتاب با موضوع زندگی امام راحل رحمة الله علیه است که از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده ‌است.
 آثاري درباره امام راحل از انتشارات سوره مهر

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سوره مهر، «سه دیدار با مردی که از فراسوی باور ما می‌آمد» نوشته زنده‌یاد نادر ابراهیمی و «امیر قافله عشق» دو کتاب با موضوع زندگی امام راحل هستند که از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده‌اند.

 

کتاب «سه دیدار با مردی که از فراسوی باور ما می‌آمد» که نادر ابراهیمی آن را در بین سال‌های 75 تا 77 نوشته است٬ اخیرا توسط انتشارات سوره مهر به چاپ هشتم رسیده است.

 

کتاب «سه دیدار...» در دو جلد منتشر شده است. جلد نخست این کتاب با عنوان«رجعت به ریشه‏‌ها» داستان ‏بلندى از زندگى امام خمینى رحمة الله علیه است، که نویسنده ‏کوشیده ابعاد مختلف شخصیتى ایشان را در قالب داستان مورد بررسی قرار دهد.

 

شرح وقایع دوران کودکى امام خمینى رحمة الله علیه و شکل‏‌گیرى شخصیت وى در دامن پرمهر مادر و صاحبه خانم (عمه ایشان)، مرام و منش پدر امام خمینى رحمة الله علیه و نحوه ‏شهادت ایشان، حضور بنیانگذار کبیر انقلاب در کلاس درس مدرس، بررسى ‏شجره‏نامه اجداد، امام و شرحى از زندگى پدر بزرگ ایشان، مراحل‏آشنایى امام خمینی رحمة الله علیه  با دفتر حاج‏‌آقا ثقفى تا ازدواج، موارد و عناوینی است که نویسنده به شرح آنها پرداخته است.

 

«در میانه میدان» عنوان جلد دوم مجموعه «سه دیدار» است که روایتی دیگر از زندگینامه امام خمینی رحمة الله علیه در قالب‏ داستان است.

 

همچنین در این کتاب مواردی دیگری نیز مورد اشاره نویسنده قرار گرفته که از جمله آنها می‌توان به خاطراتى از پدر در زندان شاهى و شهادت وى در آنجا در ایام قبل از تولد امام ، استفاده از افکار و سخنان عمه «صاحبه خانم»، دوران مبارزه در جوانى، حضور با برادر جهت ‏تحصیل علوم حوزوى در اصفهان، سال مصیبتى که «وبا» 8 تن ازنزدیکترین و کسان «امام خمینى» را به کام مرگ کشاند، حکایت‌هایى از همسر امام خمینی رحمة الله علیه  که همیشه یاور و مشوق همسرش در راه‏ مبارزات سیاسى بودند، خاطراتى از مبارزات رجال آن زمان اشاره کرد.

 

گفتنی است جلد اول در 245 صفحه و جلد دوم در 270 صفحه، قطع رقعی و در تیراژ 2 هزار و 500 نسخه است که با قیمت دو جلد 9 هزار تومان از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

 

یکی دیگر از کتاب‌هایی با موضوع امام خمینی رحمة الله علیه  از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده «امیرقافله عشق» نوشته همایون همتی است که این کتاب به گفتارها و نوشتارهایی درباره امام خمینی رحمة الله علیه  اختصاص دارد.

 

کتاب مجموعه مختصری از مقالات تحریریافته در شناخت و شناسایی ابعادی از اندیشه و منش امام خمینی رحمة الله علیه  است. در واقع کوشش بر این بوده است تا نگرشی تازه به اندیشه و شخصیت وی صورت پذیرد.

 

مقالات در اصل سخنرانی‌ها، مصاحبه‌ها یا مقالاتی بوده‌اند که نویسنده در سمینارها و همایش‌هایی با مناسبت‌های مختلف در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی کشور گفته است.

 

در این کتاب می‌خوانیم: عرفان امام خمینی رحمة الله علیه  عرفانی توحیدی،‌ عاشقانه، عزتمندانه و کرامت آمیز بود نه عرفان غلامانه و برده‌وار. او ملامتی‌گری و تحقیر نفس را نمی‌پذیرفت و آن‌ را با عزت جویی مومنانه در تعارض می‌دید. عرفان امام ما، عرفانی آرمانگرا و عدالت‌خواه و رهایی‌بخش و عزت آور بود نه عرفان آلوده جانان ریاکار و زهد فروش که سراسر تخدیر و تسلیم و سکوت و غفلت و خواب‌زدگی است.

 

رهیافت دین ‌شناسی امام خمینی رحمة الله علیه  و رویکرد بنیانگذار فقید انقلاب به ابن عربی، سیاست جهانی عاشورا و چالش‌های نظری حکومت‌های ولایی از جمله سرفصل‌های این کتاب را شکل می‌دهد.

 

گفتنی است «امیر قافله عشق» نوشته‌ همایون همتی نیز در 11 بخش و با تعداد صفحات 192 و با قیمت 3800 تومان منتشر شده است./998/د102/ق

ارسال نظرات