۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۲۰۷۹۶۱
امام جمعه بابل:

پاسداران رکن دفاع از اسلام را در حیات خود معنا کردند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با بیان این که پاسداران رکن رکین دفاع از اسلام را در حیات خود معنا کردند، گفت: انسانی که از خودش و خانواده اش پاسداری می کند می تواند پاسدار صادقی برای نظام اسلامی باشد.
امام جمعه بابل

حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری رسا در بابل با تبریک حلول ماه شعبان، این ماه را ماه برکات و فیض الهی بیان کرد و گفت: ماه شعبان آنقدر پر برکت و پر عظمت است که در دعای این ماه می خوانیم که این ماه، ماه نبی خدا و آمیخته با رضوان الهی است.

 

استاد حوزه علمیه بابل ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام(ص) همواره در ماه شعبان روزه می گرفتند و شبانه روز به اقامه نماز مشغول بودند و بر این کار مداومت داشتند.

 

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیاء بابل بر لزوم بهره گیری از ثمرات این ماه تاکید کرد و افزود: در نخستین روز شعبان درهای بهشت باز می شوند و به درخت طوبی امر می شود که شاخه های خود را بر سراسر عالم دنیا پراکنده کند.

 

امام جمعه بابل افزود: در ماه شعبان منادی پروردگار ندا می دهد که ای مؤمنین به شاخه های درخت طوبی متصل شوید که هر شاخه ای خیری از خیرات و برکتی از برکات است.

 

حجت الاسلام روحانی به ولادت امام حسین(ع) در ماه شعبان اشاره و خاطرنشان کرد: مهم ترین امری که در روز میلاد با سعادت امام حسین(ع) باید مورد توجه قرار گیرد توجه به سبک و سیره سیدالشهداء(ع) در زندگی است.

 

وی ادامه داد: سیدالشهداء(ع) نسبت به دین اهتمام ورزید و تا آنجا پیش رفت که جان خود و فرزندان را در این راه تقدیم کردو این اهتمام  درسی برای علاقه مندان به سیدالشهداء (ع) و آحاد مسلمانان است.

 

امام جمعه بابل به تقارن میلاد امام حسین و روز پاسدار اشاره و خاطرنشان کرد: روز ولادت امام حسین(ع) به عنوان روز پاسدار نامیده شده است و این روز را به شاگردان معنوی سیدالشهدا(ع) آنان که در دوران دفاع مقدس و با حضور در صحنه های مختلف دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی درسی را که از سید الشهدا(ع)گرفتند در این سنگرها به اجرا گذاشتند.

 

وی تصریح کرد: تأسیس سپاه پاسداران در سال 58 تحقق پیدا کرد اما با گذشت بیش از 35 سال از حیات طیبه انقلاب، این نهال گرانقدر انقلاب رشد کرد و امروز شاهد ثمرات آن هستیم.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان سابقه ای از ثمرات و خدمات ارزنده سپاه پاسداران در دوران انقلاب و مقابله با تهاجم دشمنان علیه انقلاب گفت: اگر به آن سوابق گذشته بنگریم می بینیم که این نامگذاری یک نامگذاری ارزشمند و شایسته ای بود و جا دارد این روز پاسدار را به همه پاسداران گرانقدر مسؤولیت و مأموریت پاسداری از انقلاب اسلامی را به شایستگی به انجام می رسانند، تبریک عرض کنم.

 

وی خطاب به پاسداران با تاکید بر قدرشناسی وظیفه سنگین پاسداری از انقلاب گفت:  قدر و عظمت جانبازی و پاسداری را فراموش نکنید زیرا امام راحل فرمودند که پاسداران ما برای اینکه پاسدار موفقی شوند اول باید از خودشان پاسداری کند.

 

حجت الاسلام روحانی افزود: پاسداران رکن رکین دفاع از اسلام را در حیات خود معنا کرده اند و  آن انسانی که از خودش و خانواده اش پاسداری می کند می تواند پاسدار صادقی برای نظام اسلامی باشد./950/ت302/ب1

ارسال نظرات