۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۲۰۷۴۱۱
حماس:

سخنان خالد مشعل در دیدار با امیر عبداللهیان در دوحه تحریف شده است

خبرگزاری رسا ـ یک مقام مسوول حماس گفت که جو دیدار «خالد مشعل» با «امیر عبداللهیان» کاملا مثبت بوده و آخرین تحولات منطقه در آن بحث شده است و اظهارت رسانه‌ای خلاف این حقیقت ندارد.
حماس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، یکی از مقامات بلندپایه حماس اعلام کرد برخی سخنانی که رسانه‌ها از محتوای دیدار «خالد مشعل» با «حسین امیر عبداللهیان» معاون وزیر امور خارجه در دوحه و در تاریخ 21 ماه «می» 2014 منتشر کردند حقیقت ندارد و تحریف شده است.

 

این مسؤول حماس عنوان کرد جو دیدار خالد مشعل با امیرعبداللهیان مثبت بود و در این دیدار در مورد آخرین وضعیت مسئله فلسطین و در راس آن تشکیل «دولت وحدت ملی» و مبارزه منسجم‌تر علیه رژیم صهیونیستی بحث شده است.

 

بر اساس اظهارات این مقام مسؤول، مشعل بر دیدگاه وحدت‌گرایانه حماس و دوری از گرایش های مذهبی، طایفه‌ای و نژادی، ضرورت حل بحران‌های کنونی کشورهای عربی و تحقق خواست ملت‌های آن تاکید کرده است.

 

این مسؤول حماس افزود: جنبش حماس به خصوصیت‌های خاص کشورهای دیگر احترام می‌گذارد و در امور دیگر کشورها دخالت نمی کند و از تمام کسانیکه که حامی مقاومت هستند تشکر می‌کند، هم چنین مشعل در این دیدار تاکید کرد مقاومت در نزد حماس و ملت فلسطین با اندازه تاریخ فلسطین اصیل است و تا آزادسازی کامل فلسطین متوقف نمی‌شود.

 

وی در پایان تاکید کرد برخی سخنانی که به دروغ به خالد مشعل پس از دیدار وی با امیرعبداللهیان نسبت داده شده صحت ندارد و مواضع جنبش حماس به دور از این ادعاهاست.

 

در همین راستا امیرعبداللهیان دیروز در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی در مورد محتوای دیدارش با خالد مشعل در دوحه گفت: سخنانی که خالد مشعل در خلال این جلسه مطرح کرد برخی ابهامات ما درباره مواضع حماس مسئله سوریه را حل کرد، وی سپس جو این دیدار را مثبت ارزیابی کرد./982/ب101/د

ارسال نظرات