۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۲۰۷۳۸۳
رییس جامعه المصطفی العالمیه:

بعثت پیامبر اسلام سرآغاز یک جنبش عظیم و تمدن جدید است

خبرگزاری رسا ـ رییس جامعة المصطفی(صلی الله علیه و آله و سلم) العالمیه بعثت را سرآغاز جنبش عظیم و تمدن جدید دانست و اظهار کرد: بعثت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم نتیجه بزرگی را دربر داشت و یک تمدن نوین، پایدار و کامل را برای مردم به ارمغان آورد.
حجت الاسلام و المسلمين عليرضا اعرافي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین اعرافی رییس جامعة المصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) العالمیه در مراسم رونمایی از منشورات این مرکز با اشاره به روز مبعث گفت: بعثت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم نتیجه بزرگی را در برداشت و یک تمدن نوین، پایدار و کامل را برای مردم به ارمغان آورد.

 

رییس جامعة المصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) العالمیه بعثت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم را سرآغاز جنبش عظیم و تمدن جدید دانست و اظهار کرد: قرآن کریم یک نگاه علمی و واقع‌گرایانه را در جامعه ترویج و یک تمدن نوین را برنامه‌ریزی کرده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین اعرافی ابراز  کرد: تأکید اسلام و قرآن و تجلی زندگی پیامبر اسلام صل الله علیه و آله و سلم از سبک زندگی، یک زندگی همراه با معنویت و سرشار از معرفت الهی است؛ قرآن  نگاه کاملی به علوم اجتماعی و سبک زندگی دارد که با لطافت‌های فراوان بیان شده است و این معارف قرآنی به وسیله یاوران پیامبران گسترش یافته است.

 

وی با بیان اینکه بعثت رسول خدا بزرگ‌ترین اتفاق در تاریخ بشر و سرآغاز تمدن جدید است، اظهار کرد: امروز مسؤولیت پیشبرد تمدن اسلامی به دست طلاب و محصلان است.

 

رییس جامعة المصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) العالمیه بیان کرد: مقطع امروز تاریخ بشر بسیار مهم است و در کنار فرصت‌های بزرگ، تهدیدهای مهمی در برابر جوامع اسلامی بشری است، بنابراین پیشبرد آرمان‌های اسلامی در سطح بین‌الملل بر عهده طلاب علوم اسلامی است.

 

حجت الاسلام و المسلمین اعرافی افزود: تلاش‌های علمی و تربیت مبلغ و همچنین تولید و نشر کتاب‌ در علوم اسلامی از ویژگی‌های جامعة المصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) العالمیه است.  

 

کشور ایران در حوزه نشر بین‌الملل درخشش‌های بزرگی را کسب کرده است

 

وی درباره حضور ایران حوزه نشر بین‌المللی گفت: کشور ایران در حوزه نشر بین‌الملل درخشش‌های بزرگی را کسب کرده است ولی در مقابل عرضه کتاب‌های غیر دینی با مشکلاتی مواجهه هستیم.

 

رییس جامعة المصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) العالمیه با اشاره به مشکلات نشر دینی در سطح بین‌المللی گفت: با توجه به مخاطبان فراوان و زبان‌های مختلف، حجم اثر دینی و اسلامی بسیار کم و نادر است.

 

وی با اشاره به اینکه یک نقشه جامع و کامل در حوزه نشر بین‌الملل وجود ندارد، ابراز کرد: فقدان نیاز اولویت به زبان، عدم اطمینان از اتقان علمی محتوا و ترجمه، فقدان بانک اطلاعاتی جامع و کامل و عدم بازار مسنجم و یکپارچه کتاب‌های دینی و اسلامی در سطح بین‌الملل، ضعف در نشر الکترونیک و عدم حضور در نشر و بازار کتاب جهانی از دیگر مشکلات نشر کتاب‌های دینی و اسلامی در سطح بین‌الملل است.

 

حجت الاسلام و المسلمین اعرافی اظهار کرد: مشکلاتی که در تولید و عرضه نشر بین‌الملل وجود دارد باید در نشر المصطفی صلی الله علیه و آله و سلم با برنامه‌ریزی دقیق و علمی برطرف شود؛ هرچند برنامه ریزیهای بسیار مناسبی برای رفع این مشکلات صورت گرفته است ولی هنوز این مشکلات ادامه دارد.

 

حجت الاسلام و المسلمین اعرافی ابراز کرد: محور حرکت نشر المصطفی صلی الله علیه و آله و سلم، دانش آموختگان غیر ایرانی است که تولید و نشر معارف اسلامی را بر عهده دارند.

 

وی اظهار کرد: دانش آموختگان جامعة المصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) العالمیه 2500 پایان نامه تولید کردند که باید با ارزیابی مناسب این پایان‌نامه‌ها به کتاب تبدیل شود و به زبان‌های فارسی و عربی گسترش یابد، دانش آموختگان جامعه المصطفی صلی الله علیه و آله و سلم باید حضور خود را در مقالات علمی جهان گسترش دهند. /998/پ202/ق

ارسال نظرات