۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۲۰۷۱۱۰

کتاب حدیث «سلسلة الذهب از دیدگاه اهل سنت» در هند منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب «حدیث سلسلة الذهب از دیدگاه اهل سنت» به همت خانه فرهنگ کشورمان به زبان هندی در دهلی نو چاپ و منتشر شد.
سلسله الذهب

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «حدیث سلسلة الذهب از دیدگاه اهل سنت» اثر حجت الاسلام محمد حسن طبسی به همت خانه فرهنگ کشورمان به زبان هندی در دهلی نو  چاپ و منتشر شد. این کتاب به چندین زبان  ترجمه شده است.

 

در این کتاب  به یکی از  وقایع مهم تاریخی یعنی  ورود شکوهمند حضرت امام رضا(ع) به خطه خراسان  پرداخته شده است.  امام رضا(ع) در بدو ورود در نیشابور  حدیثی را بیان فرمودند که به حدیث سلسلة الذهب معروف شد. این حدیث را راویان بسیاری روایت کرده اند. که در اثر حاضر،  رابطه بین توحید و ولایت و استناد آن به روایات اهل سنت و همچنین صحت روایت و ثقه بودن راوی حدیث مورد بررسی قرار گرفته و مشخص شده است که حدیث مذکور صحیح و راوی آن اباصلت هروی نیز ثقه و مورد اطمینان است.

 

جمعیت مسلمان هند که حدود 200میلیون نفر می باشد و اکثر قشر جوان آن به زبان هندی آشنایی دارند لذا به سفارش آستان قدس رضوی و اهتمام خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو کتاب فوق به زبان هندی از سوی سید عباس اصغر شبریز ترجمه شده و در شمارگان 1000 نسخه به چاپ رسید تا در اختیار نسل جوان قرار گیرد./994/ب102/د

ارسال نظرات