۰۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۲۰۷۰۳۱
شیخ نعیم قاسم:

اولویت تاکتیکی حزب الله مقابله با تکفیری‎ها است

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حز بالله گفت: مقابله با خطرتکفیری‎ها در سوریه به هیچ عنوان بر آمادگی کامل حزب الله برای رویارویی با اولویت اصلی خود یعنی دشمن صهیونیستی تاثیری نمی‎گذارد.
شيخ نعيم قاسم، معاون دبيرکل حزب الله لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: با وجود همه تحولات در سوریه بر خلاف انتظارها لبنان در ثبات بسر می برد و علت اصلی آن این است که حزب الله اجازه نداد لبنان درگیر پیامدهای منفی بحران سوریه شود زیرا در اقدامی پیش دستانه در مقابل خطر آینده با نیروی مناسب و در زمان و مکان مناسب ایستاد و مقاومت کرد.

 

معاون دبیرکل حزب الله در سخنانی که در کنگره دایم مقاومت در موسسه معارف  الحکیمه در بیروت سخن می گفت، خاطرنشان کرد که سوریه را به عنوان یکی از نقاط اتکای محور مقاومت هدف قرار داده اند تا به زعم خود با سقوط آن ضربه ای را به قلب این محور وارد کرده باشند.

 

وی تصریح کرد: اما رویارویی حزب الله با این توطئه، مانع رسیدن آتش بحران سوریه به لبنان و سوزندان این کشور و همه موفقیت های آن شد و این رویارویی برای حمایت از آزادی سازی و حاکمیت لبنان بخشی از طرح مقاومت است.

 

شیخ نعیم قاسم تاکید کرد: حزب الله هیچ گام بیهوده و با دقت بررسی نشده ای را برای تحقق اهداف خود برنمی دارد و با وجود اینکه می داند اسراییل دشمن اصلی و مرکز طرح های دشمنی است اما اولویت تاکتیکی امروز آن مقابله با یک خطر مستقیم یعنی خطر تفکیری ها است.

 

معاون دبیرکل حزب الله ادامه داد: مقابله با خطرتکفیری ها در سوریه به هیچ عنوان بر آمادگی کامل حزب الله برای رویارویی با اولویت اصلی خود یعنی دشمن اسراییلی تاثیری نمی گذارد.

 

وی اظهار داشت: اسراییل اشغالگر دشمن حق و انسان است و رژیم صهیونیستی فلسطین را به عنوان تکیه گاهی برای طرح های توسعه طلبانه و ادامه جنگ ها و جنایات خود اشغال کرده اند.

 

شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: صهیونیست ها هیچ مرزی نمی شناسند و خطری برای همه کره زمین، انسانیت ، اقتصاد ، فرهنگ و نسل های آینده هستند و با اشغال سرزمین های عربی، ترورها و اقدامات تحریک آمیز برای همه جهان بویژه فلسطین ، عرب ها ومسلمانان خطرناک می باشند و حتی لابی صهیونیستی بر سیاست های جهان و آمریکا تاثیر گذار است و به همین دلیل خطری برای همزیستی مسالمت آمیز در جهان و حیات بشری هستند.

 

معاون دبیرکل حزب الله با بیان اینکه در چنین شرایطی مقاومت بر مبنای عقیده سیاسی « واجب بودن دفاع و آزادسازی سرزمین های اشغالی» آغاز شد ، تاکید کرد که گزینه های سیاسی و دیپلماتیک برای آزادسازی سرزمین های اشغالی توهمی بیش نیست.

 

وی گفت : تنها گزینه صحیح یعنی آزاد سازی با سلاح در 25 ماه مه سال 2000 میلادی زمینه تحقق یک پیروزی منحصربه فرد را برای لبنان رقم زد و امروز لبنان و مردم آن آزاد هستند.

 

شیخ نعیم قاسم افزود: آزادی امروز لبنان و مردم آن و آزادی اراده و امید و سقوط هیولای صهیونیستی نتیجه جانفشانی و فداکاری مجاهدان و شهدا و از خودگذشتگی سازندگان پیروزی و مقاوت و ثابت قدمی آنان است.

 

معاون دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: رویارویی ما با صهیونیست های اشغالگر به نبرد نظامی ختم نمی شود بلکه در عرصه های سیاسی ، رسانه ای و فرهنگی و اجتماعی گسترش یافته است.

 

وی اظهارداشت: دفاع سازمان یافته و کامل فقط منحصر به سلاح نیست بلکه شامل آماده باش همیشگی ، آموزش و تجهیز ، تبلیغات رسانه ای، حمایت های سیاسی و اجتماعی ، بسیج نیروها و از بین بردن موانع در مسیر مقاومت است، بنابر این در همه زمینه های مرتبط با مقاومت نیازمند اقدامات برمبنای مقاومت هستیم.

 

شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: با مقاومت و آزادسازی سرزمین های اشغالی لبنان به آرامش رسید و موقعیت ممتاز امروز آن نتیجه موفقیت معادله ارتش ، ملت و مقاومت است که زمینه آزادسازی و پیروزی را فراهم کرد.

 

وی گفت : مقاومت امروز در لبنان و در وجود مردم آن نهادینه شده و به پایه و اساس زندگی آنان تبدیل شده است و هر طرفی با هر نیتی با گزینه مقاومت مخالفت کند وارد جرگه دشمنان لبنان شده است./982/ب101/د

منبع: تقریب

ارسال نظرات