۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۲۰۶۳۲۸

نگرانی مسلمانان هند از پیروزی حزب ملی‎گرای این کشور در انتخابات

خبرگزاری رسا ـ پیروزی حزب ملی‎گرای "بی.جی.پی" در انتخابات پارلمانی هند و اظهارات خصومت‎آمیز رهبر این حزب در مورد مسلمانان، نگرانی 160 میلیون مسلمان این کشور را به همراه داشته است.
نارندرا مودي، رهبر حزب ملي گراي هندوستان
 
به گزارش خبرگزاری رسا، پیروزی گسترده حزب ملی‎گرای "بی.جی.پی" به رهبری نارندرا مودی و اظهارات خصومت آمیز وی نسبت به مسلمانان نگرانی 160 میلیون مسلمان این کشور را به همراه داشته است.  
 
زهیر قاضی، رییس سازمان موسوم به "انجمن الاسلام"، یکی از سازمان های غیردولتی اسلامی در شهر بمبئی، پایتخت هند در این ارتباط می گوید: ما از گذشته نارندرا مودی خبر داریم اما امیدوار هستیم که در صورت کسب مقام نخست وزیری رفتارهای گذشته خود را در مورد مسلمانان تکرار نکند.
 
وی افزود: امیدواریم که وی با عدالت با مسلمانان برخورد نموده و از برخورد تبعیض آمیز با آنان اجتناب کند.
 
روابط تیره مسلمانان هند و نارندرا مودی، ملی گرای هندو پس از کشتار خونین بیش از 2 هزار مسلمان در گجرات در سال 2002 میلادی پس از آن که وی سکان هدایت این ایالت را بر عهده گرفت، آغاز شد.
 
در طول برگزاری انتخابات پارلمانی نیز هندوستان شاهد دو درگیری در ایالت شرقی عسام و شهر مسلمان نشین حیدرآباد در ایالت جنوبی آندرا پرادش بود.
 
جدایی طلبان در ایالت شرقی عسام به بهانه آن که مسلمانان به نامزد آنان در انتخابات رای نداده اند حمله کرده و تعدادی از مسلمانان را کشته و زخمی کردند.
 
مولوی شمس، یکی از علمای مسلمان در اوتار پرادش می گوید که نارندرا مودی از کشتار مسلمانان در عسام حمایت کرده و بر اختلافات مذهبی در سراسر هند دامن زده است.
 
مسلمانان هند در حال حاضر از این مساله هراس دارند که پس از پیروزی گسترده حزب نارندرا مودی در انتخابات پارلمانی و با توجه به سوابق وی حمله به مسلمانان به امری عادی و روزمره در این کشور تبدیل شود./990/ب903/د
ارسال نظرات