۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۲۰۵۹۵۵

سیاستمدار هندی بر لزوم الگوگیری از امام علی تأکید کرد

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس پارلمان ولایت اوتار برادش هند، از امیرمومنان علی(ع) به عنوان بهترین الگو برای زندگی بشریت یاد کرد.
سراج مهدي، سياستمدار هندي
 
به گزارش خبرگزاری رسا، سید سراج مهدی، نایب رییس پارلمان ولایت اوتار برادش هند در دومین همایش امام علی(ع) که از سوی آستان قدس عباسی در شهر لکنهو هند آغاز به کار کرد، گفت: بسیار شگفت آور است که افرادی که با شکل بشر از نور آسمانی خلقت شده اند به رابطه میان ما و خداوند می پردازند.
 
وی افزود: تفاوت میان خلقت ما و این بزرگان نیز فراوان است، زیرا ما پس از تولد نیاز به طهارت داریم، اما امام علی(ع) در جایی متولد می شود که هیچ کس در آن متولد نشده است. مطمئنا هیچ دلیلی وجود ندارد که کعبه با ولادت این امام همام نجس شده باشد.
 
سراج مهدی اظهار داشت: سخنان ما نیز با سخنان اهل بیت(ع) تفاوت دارد به گونه ای که کلام ما بشری است و کلام آنان برگرفته از قرآن کریم به شمار می آید. یاری فقیران و محتاجان از وظایف انسانی محسوب می شود که امام علی(ع) به خوبی آن را انجام می داد.
 
وی زیارت حرم مطهر اماکن مقدس در نجف اشرف و کربلا را آرزوی خود دانست و تصریح کرد: ما باید در تحصیل و فرهنگ از امیرمومنان(ع) که بهترین الگو برای زندگی ما به شمار می آید، بهره بگیریم. آنچه هم اکنون به آن رسیدیم حاصل تلاش پیامبر(ص) و امام علی(ع) در تبلیغ و تفسیر و تأویلی است که 14 قرن پیش رخ داد./980/ب903/
ارسال نظرات