۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۲۰۵۸۹۶

همایش امام علی در هند آغاز به کار کرد

خبرگزاری رسا ـ دومین همایش بین المللی امام علی(ع) روز گذشته از سوی تولیت آستان قدس عباسی در شهر لکهنو هند برگزار شد.
دومين همايش امام علي(ع) در هند

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دومین همایش سالانه امیرمومنان علی(ع) از روز گذشته و همزمان با سالروز میلاد فرخنده این امام همام از سوی تولیت آستان مقدس عباسی در حسینیه امام بارای شهر لکنهو هند آغاز شد.

 

این همایش با عنوان «امیرمومنان(ع) صالح مومنان و وارث علم انبیا» به مدت 5 روز ادامه دارد و هیأتی از آستان های مقدس علوی، حسینی، کاظمی و عباسی و همچنین دبیرخانه بارگاه های شیعه عراق در آن حضور یافته اند.

 

جمع کثیری از علما و طلاب حوزه های علمیه هند و نمایندگان مراجع تقلید، اندیشمندان و شخصیت های سیاسی و فرهنگی و اجتماعی جهان اسلام در مراسم افتتاحیه که با قرائت قرآن آغاز شد، حضور داشتند.

 

حجت الاسلام شیخ صلاح کربلایی، رییس اجرایی این همایش در مراسم افتتاحیه گفت: همه علمای عراق و هند و همچنین خادمان عتبات مقدس عراق و شهروندان لکنهو هند در این مراسم با نام اباالفضل(س) گردهم آمده و این افتخار بزرگی برای ما به شمار می آید.

 

وی از از حکومت هند و همه کسانی که در برگزاری این همایش نقش دارند تقدیر و تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که این همایش در سال های آینده در سایر شهرهای هند برگزار شود.

 

حجت الاسلام سید علی الشرع از مسؤولان حرم امام علی(ع) نیز خاطر نشان ساخت: برگزاری چنین مراسم هایی سبب از بین رفتن غباری می شود که دشمنان علیه اسلام به راه انداخته و این دین مبین را دین خشونت و خونریزی جلوه می دهند.

 

وی افزود: امروزه مسؤولیت مسلمانان چند برابر شده و باید با وحدت و یکدلی به جهانیان نشان دهند اسلام، دینی نورانی است که به دیگران احترام گذاشته و خواستار صلح است./980/ب902/د

ارسال نظرات