۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۲۰۵۵۲۵

کتاب رسانه ملی و فرهنگ منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب رسانه ملی و فرهنگ با رویکرد راهبردها، سیاست ها و محورهای برنامه سازی منتشر شد.
کتاب رسانه ملي و فرهنگ

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما، کتاب رسانه ملی و فرهنگ با رویکرد راهبردها، سیاست ها و محورهای برنامه سازی منتشر شد.

 

این کتاب توسط ابراهیم شفیعی سروستانی و مجید خبازی به رشته تحریر درآمده و توسط مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما تهیه و منتشر شده است.

 

این کتاب در شش فصل اصلی مفهوم و حوزه های فرهنگ، دلایل و زمینه های توجه به موضوع فرهنگ، آسیب شناسی فرهنگی از دیدگاه مقام معظم رهبری، راهبردهای رسانه ملی، اصول و سیاست و محورهای موضوعی در حوزه فرهنگ تدوین شده است.

 

ارزش گذاری، هنجارسازی، جامعه پذیری، نمادسازی، اندیشه ورزی، نوآوری علمی و فنی، سامان دهی و تقویت جبهه فرهنگی خودی، ضعف ایمان و باور دینی، دنیاطلبی و رفاه زدگی، تهاجم فرهنگی و بیگانگان، توجه به فرصت ها و تهدیدها، پرهیز از شعارگرایی و رفتار کلیشه ای و سایش جبهه فرهنگی خودی از دیگر موضوعات این کتاب است.

 

در معرفی این کتاب آمده است: مقام معظم رهبری با توجه به شرایط و موقعیت فعلی کشور و مسائل و مشکلات پیش روی نظام اسلامی، در سال جدید دو موضوع اقتصاد و فرهنگ را به موازات هم از اولویت های نظام اسلامی برشمردند و خواستار تلاش مردم و مسوولان برای شکوفایی اقتصادی و رشد فرهنگی با عزم ملی و مدیریت جهادی شدند.

 

با توجه به گستردگی این دو حوزه، در این کتاب تنها به تبیین راهبردها، سیاست ها و محورهای برنامه سازی رسانه ملی در حوزه فرهنگ پرداخته شده است.

 

کتاب رسانه ملی و فرهنگ با رویکرد راهبردها، سیاست ها و محورهای برنامه سازی با تیراژ 1000 جلد و بهای 40000 ریال عرضه شده است./927/د102/ق

ارسال نظرات