۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۲۰۴۹۲۶

رونمایی از سایت جدید «پاتوق کتاب فردا»

خبرگزاری رسا ـ از طراحی جدید و بروز شده سایت پاتوق کتاب در سالن یاس بیست‌وهفتمین نمایشگاه کتاب تهران رونمایی خواهد شد.
پاتوق کتاب
 

به گزارش خبرگزاری رسا، سید حسن چاووشی‌زاده، کارشناس سایت پاتوق کتاب فردا درباره فعالیت‌های این فروشگاه اینترنتی کتاب توضیح داد: در این پایگاه بیش از 6500 عنوان کتاب، 1000 عنوان لوح فشرده به همراه معرفی 3400 نویسنده اعم از شاعر، مترجم، مقدمه‌نویس و ویراستاران خاص جمع‌آوری شده‌اند.

 

وی ادامه داد: در فروشگاه اینترنتی پاتوق کتاب فردا، جنبه ترویجی بر مسائل اقتصادی و فروشگاهی غلبه دارد و با معرفی هر کتاب، نویسنده و کلیات اثر او برای آشنایی کاربران و بازدیدکنندگان معرفی خواهد شد. طبقه‌بندی موضوعی کتاب‌ها که در موضوعاتی مانند اسلام و معارف اهل بیت علیه‌السلام، شیعه، انبیاء، مبانی نظری دین، عرفان و فلسفه، انقلاب و حکومت، امام و ره بری، جامعه، خانواده، تکنولوژی، عرفان، فرهنگ، ادبیات پایداری، نرم افزار و مجلات بخشی از 25 موضوع کتاب طبقه‌بندی شده است و جستجوی پیشرفته در عناوین و محصولات از خصوصیات شاخص سایت پاتوق کتاب فردا است.

 

چاووشی‌زاده تصریح کرد: این سایت از سال 87 آغاز به کار کرد و در این مدت توانسته است، مخاطب قابل قبولی را در حوزه فروش کتاب به دست آورد، اعتمادی که تقریباً این سامانه را به بزرگ‌ترین سامانه فروش و ترویج کتاب تبدیل کرده است. همین اقبال عمومی، باعث شد تا نسبت به رفع نواقص احتمالی و افزودن امانات ترویجی جدید به سامانه، تصمیم گرفتیم سایت جدیدمان را با خصوصیاتی جدیدتر راه‌اندازی کنیم. امکاناتی برای مرحله اول این تحول در نظر گرفته شده است شامل صفحه شناسنامه شخصی کاربران برای پیگیری کتاب‌های خوانده شده، مورد علاقه و خریداری شده؛ صفحه مناسبت‌های تقویمی که با توجه به مناسبت‌های جاری، کتاب‌های مناسب را در اختیار علاقه‌مندان می‌کند؛ راه‌اندازی سامانه خبرنامه «من و کتاب» که هر هفته با توجه به مناسبت‌ها و تازه‌های نشر،‌ گلچینی از کتاب‌های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی را در صندوق پستی مخاطبان معرفی می‌کند؛ سیرهای مطالعاتی که برای مطالعه گروهی کتاب مناسب خواهد بود، فروش ویژه محصولات، تخفیف‌های مناسبتی است.

 

گفتنی است، مراسم رونمایی از نسخه جدید سامانه پاتوق کتاب روز پنج‌شنبه (18 اردیبهشت‌ماه) از ساعت 12 تا 13، در سالن یاس برگزار خواهد شد. تیم فنی مؤسسه کتاب فردا، در نظر دارد در مرحله بعد جامعه مجازی کتابخوان‌ها، تالارهای گفتگوی کتاب، سیستم خرید و فروش کتاب دست دوم، نسخه موبایل سامانه و چند امکان جدید را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد. /998/د102/ق

ارسال نظرات