۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۲۰۴۳۱۶

رونمایی از مفاهیم اجتماعی در قرآن در غرفه بوستان کتاب

خبرگزاری رسا ـ مؤسسه بوستان کتاب در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دوره 3 جلدی «مفاهیم اجتماعی در قرآن مجید» را رونمایی خواهد کرد.
حجت الاسلام عبدالهادي اشرفي
 
به گزارش خبرگزاری رسا، مؤسسه بوستان کتاب 16 اردیبهشت ماه، در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، از دوره 3 جلدی «مفاهیم اجتماعی در قرآن مجید» رونمایی خواهد کرد.
 
حجت الاسلام عبدالهادی اشرفی مدیر تولید مؤسسه بوستان کتاب از رونمایی این اثر گرانسنگ در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: مراسم رونمایی از این اثر فاخر و ارزشمند، در روز سه شنبه، 16 اردیبهشت ماه و در سالن یاس ، با حضور مولفان، گردآورندگان و پژوهشگران این مجموعه برگزار خواهد شد.
 
حجت الاسلام اشرفی در توضیح محتوای این کتاب گفت: دوره سه جلدی مفاهیم اجتماعی در قرآن مجید، کاری از دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان رضوی است که با همت مؤلفان گرانقدر، حجج اسلام محمد باقر آخوندی و علی نقی ایازی استخراج شده است. امکان استنباط گزاره‏های جامعه‏شناسی از آموزه‏های قرآن کریم، موضوعی است که پژوهشگران این پژوهش برای بررسی و پاسخ‏گویی به آن، با بهره‏گیری از تفاسیر مجمع‏البیان، المیزان، نمونه و راهنما، در مدت حدود هفت سال، دنبال کرده‏اند.
 
وی افزود: مراحل اجرایی این پژوهش با استنباط حدود ده‏هزار گزاره جامعه‏شناختی، بدین صورت   بوده است:«گزینش و تشخیص آیاتی که به مباحث اجتماعی می‏پردازد»،  تفکیک و تجزیه مباحث تفسیری ذیل هر آیه شریفه به عناصر و مفاهیم اصلی و فرعی و نیز عرصه‏ها، موقعیت‏ها و نوع و چگونگی روابط بین مفاهیم»، « تطبیق و معادل‏سازی عناصر و مفاهیم و روابط مشخص شده به زبان جامعه‏شناسی»، «تنظیم و ارائه مطالب به دست آمده در قالب گزاره‏های منطقی» و «مباحث گروهی و نظارت و تأیید نهایی»
 
مدیر تولید بوستان کتاب در ادامه یاد آور شد: جلد نخست این دوره، به مفاهیم اجتماعی سوره مبارکه حمد تا سوره یونس، جلد دوم از سوره هود تا سوره «ص» و جلد سوم نیز از سوره زمر تا سوره علق پرداخته است./998/د102/ق
ارسال نظرات