۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۲۰۴۱۶۹

دومین همایش امام علی در هند برگزار می‎شود

خبرگزاری رسا ـ دومین همایش سالانه امیرمومنان(ع) همزمان با میلاد این امام همام از سوی تولیت آستان مقدس عباسی در لکنهو هند برگزار می‎شود.
دومين همايش امام علي(ع) در هند

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دومین همایش سالانه امیرمومنان علی(ع) به مناسبت میلاد فرخنده و با سعادت مولی الموحدین(ع) از سوی تولیت آستان مقدس عباسی در شهر لکنهو هند برگزار می شود.

 

این همایش با عنوان «امیرمومنان(ع) صالح مومنان و وارث علم انبیا» از روز 13 رجب و همزمان با میلاد امام علی(ع) به مدت 5 روز برگزار می شود و هیأتی از آستان های مقدس علوی، حسینی، کاظمی و عباسی و همچنین دبیرخانه بارگاه های شیعه عراق در آن حضور می یابند.

 

سید عقیل عبدالحسین الیاسری، رییس بخش فرهنگ و اندیشه حرم مطهر حضرت اباالفضل العباس(س) در این باره گفت: پس از برگزاری اولین همایش در هند به این نتیجه رسیدیم که سایر عتبات مقدس در این همایش مشارکت داشته باشند و بخش های مختلفی نظیر عزاداری ارتحال حضرت زینب(س) و برپایی نمایشگاه عکس و تالیفات فکری و فرهنگی به آن اضافه شود.

 

وی افزود: این همایش به دلیل برگزاری در بزرگترین حسینیه جهان و همچنین شهری که ادیان و مذاهب متعددی در آن وجود دارند از اهمیت فراوانی برخوردار بوده و بر محوریت شخصیت امیرمومنان(ع) در زمینه های مختلف استوار است./980/ب903/د

ارسال نظرات