۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۲۰۳۹۷۲
یکی از علمای رومانی خبر داد؛

جلسات مستمر علمای مسلمان و واتیکان درباره خطر وهابیت

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای رومانی اظهار داشت که علمای مسلمان این کشور به صورت مستمر با علمای واتیکان درباره خطر به بحث و تبادل نظر می‎پردازند.
وهابيت

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شیخ یوسف مراد از علمای مسلمان رومانی در نشستی که عصر امروز چهارشنبه دهم اردیبهشت در مرکز فقهی الاطهار قم برگزار شد بر لزوم وحدت مسلمانان تأکید کرد و گفت: ما در قالب هیأت 25 نفره به ایران آمدیم تا با مسلمانان ایران آشنا شده و رابطه خود را تقویت کنیم. اگر آقات قرآن را صمیمانه بخوانیم عنایت خداوند را مشاهده خواهیم کرد.

 

وی افزود: متاسفانه کشورهای بزرگ اسلامی با یکدیگر رابطه خوبی ندارند و بیگانگان غیر مسلمان برای آنها تصمیم گیری می کنند. ما همواره از زندگی پیامبر(ص) سخن می گوییم ولی هیچ وقت آن را در زندگی خود تطبیق نداده و این مهم ترین عامل اختلاف میان مسلمانان به شمار می آید.

 

شیخ یوسف مراد درباره اسلام در رومانی توضیح داد: اسلام از سوی ساراسالتوغ به رومانی آورده شد، این فرد با وجود اینکه علوی بود به دلیل رفتار خوبی که داشت از سوی مردم مورد استقبال قرار گرفت.

 

این عالم رومانیایی تعداد مسلمانان در این کشور را 70 هزار تن اعلام کرد و ادامه داد: 70 هزار تن از جمعیت 21 میلیونی رومانی را مسلمانان تشکیل می دهند که همه آنان حنفی مذهب هستند. ما رابطه بسیار خوبی با مسیحیان این کشور داریم، این از آموزه های پیامبر اکرم(ص) به شمار می آید.

 

وی از آزادی مسلمانان در رومانی خبر داد و تأکید کرد: مسلمانان در رومانی در اوج آزادی قرار دارند، تدریس علوم اسلامی در مدارس آزاد است، ساخت مناره هیچ مشکلی ندارد و اذان از بلندگوها پخش می شود. رومانی ها از مناره به عنوان علامتی مهم یاد می کنند و ساخت آن بر خلاف برخی کشورهای غربی کاملا آزاد است.

 

شیخ یوسف مراد افزود: اولین مدرسه اسلامی در سال 1991 در منطقه مجیدیه رومانی تأسیس شد. تا پیش از آن کمونیست بر این کشور حاکم بود.

 

وی از گسترش وهابیت در جهان ابراز نگرانی کرد و گفت: متاسفانه وهابی ها در بالکان در حال تفرقه هستند و ما با علمای واتیکان هر 6 ماه جلسه گذاشته و خطر وهابیت را مورد بررسی قرار می دهیم. وهابیان تنها با زبان معتقد به خداوند هستند و اگر مسلمانان متحد شوند مطمئنا آنان هیچ کاری نمی توانند بکنند./980/ب202/د

ارسال نظرات