۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۲۰۳۶۱۹
آیت الله آصفی:

وکالت آیت الله سیستانی برای شیخ نجاتی ربطی به آل‎خلیفه ندارد

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای عراق، بهانه‎های آل‎خلیفه برای اخراج نماینده حضرت آیت الله سیستانی از بحرین را کودکانه توصیف کرد.
آيت‌الله آصفي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ محمد مهدی آصفی از علمای عراق در پیامی اخراج نماینده حضرت آیت الله سیستانی از بحرین را اقدامی غیراخلاقی و غیرقانونی توصیف کرد و اظهار داشت: شیخ حسین نجاتی از علمای برجسته مسلمانان به شمار می آید که فعالیت های دینی گسترده ای در بحرین انجام می داد. این اقدام دولت بحرین کاملا غیرقانونی، غیراخلاقی و غیرانسانی است.

 

وی افزود: بهانه داشتن مجوز وکالت از سوی حضرت آیت الله سیستانی که از طرف آل خلیفه مطرح شده است، به بهانه کودکان شباهت دارد. وکالت حضرت آیت الله سیستانی برای شیخ حسین نجاتی هیچ ربطی به مقامات بحرینی ندارد.

 

آیت الله آصفی اخراج نماینده آیت الله سیستانی را نشان دهنده سیاست قلع و قمع نظام بحرین دانست و تصریح کرد: این اقدامات غیرانسانی علیه علمای مسلمان از سوی آل خلیفه نشان دهنده اوج ماهیت نظام و ادامه سیاست سرکوب علیه ملت بی دفاعی به شمار می آید که تنها در پی قانون و حق شهروندان عادلانه خود است.

 

وی ادامه داد: از سازمان های بین المللی و عموم مسلمانان به ویژه علما می خواهم این اقدام آل خلیفه را محکوم کرده و ملت بحرین را بی یار و یاور نگذارند.

 

گفتنی است شیخ حسین نجاتی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در بحرین به دلیل وکالت این مرجع تقلید با فشار رژیم آل خلیفه مجبور به ترک این کشور شد و به بیروت رفت./980/ب903/د

ارسال نظرات