۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۳:۴۷
کد خبر: ۲۰۲۹۳۹
سلسله درس هایی از عقاید اسلام(2)؛

آیت الله حیدری: بصیرت دقیق نسبت به شناخت عقاید ایمان را مستحکم می کند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حیدری بصیرت و مطالعه دقیق برای شناخت صحیح عقاید اسلامی را سبب استحکام ایمان انسان دانست و گفت: اگر کسی به همان معلومات ساده‎که برگرفته از عقاید دینی نیاکان خود است بسنده کند به یقین با برنامه ای شیطانی از سوی دشمنان ایمانش متزلزل می شود.
آيت الله حيدري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و متولی مدرسه علمیه الغدیر، شامگاه گذشته، دوم اردیبهشت ماه، در دومین جلسه از سلسله درس های عقاید اسلام در جمع دانشجویان دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز با اشاره به هجمههای فرهنگی دشمنان به عقاید اسلام به ویژه مذهب تشیع گفت: هر مؤمنی که به دین خود احساس مسؤلیت میکند بر او واجب است که با استدلالهای علمی قوی و محکم از عقاید خود شناخت داشته باشد تا دشمنان با برنامههای شیطانی او را فریب ندهند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: بصیرت و مطالعه دقیق نسبت به شناخت صحیح عقاید اسلامی ایمان انسان را محکم میسازد، اما اگر کسی به همان معلومات ساده‎که  برگرفته از عقاید دینی نیاکان خود است بسنده کند به یقین با برنامه ای شیطانی از سوی دشمنان ایمانش متزلزل می شود.

 

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به کتاب عقیده اسلامی اثر آیت الله جعفر سبحانی گفت: با رجوع به کتاب این عالم فرهیخته می توانیم شناخت عقاید خود را کامل کنیم.

 

آیت الله حیدری با تأکید بر این که کتاب عقیده اسلامی به مباحث مهمی از عقاید اسلامی میپردازد، اظهار داشت: این کتاب دارای 150 اصل از اصول عقاید دینی که هر اصل شامل مباحث و نکات مهمی است.

 

وی با تبیین نخستین راهکارهای شناخت عالم هستی، دین و عقاید اسلامی گفت: خداوند ویژگی های حواس پنجگانه، عقل و وحی را در وجود انسان قرار داده است که با وجود آنها می توانیم با عالم هستی در ارتباط باشیم.

 

متولی مدرسه علمیه الغدیر اهواز با بیان این که حواس پنجگانه یکی از راههای شناخت عقاید اسلامی است، خاطرنشان کرد: حواس پنجگانه ساختار اساسی اولیه در تقویت شناخت عقاید انسان است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: عقل از مواهب الهی که خداوند متعال به انسان عطا فرموده و راه‎ دوم است که با اندیشیدن و تفکر میتواند به حقیقت مجهول‎ها دست یابد.

 

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به مسأله وحی و معنای لغوی آن تصریح کرد: وحی عبارت از معلومات، خبرها و احکام دینی است که از سوی خداوند متعال برای هدایت انسانها به وسیله انبیا الهی ابلاغ می‎شد تا از این اطلاعات بهره ببرند./9456/پ202/غ

ارسال نظرات