۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۲۰۲۲۲۲
آیت الله قبلان:

تبعید نماینده آیت‌الله سیستانی نقض واضح حقوق بشر است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان تلاش آل خلیفه به منظور تبعید نماینده آیت الله سیستانی در بحرین را مخالف قوانین بین المللی برشمرد.
آيت الله قبلان رئيس مجلس اعلاي شيعيان لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اعضای جمعیت حقوق بشر بحرین روز گذشته در دیدار با آیت الله عبدالامیر قبلان، نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در بیروت آخرین تحولات بحرین را مورد بررسی قرار دادند.

 

در این دیدار یوسف ربیع، رییس جمعیت حقوق بشر بحرین با تشریح اقدامات اخیر آل خلیفه در راستای سرکوب انقلاب بحرین اظهار داشت که این رژیم در آخرین اقدام خود به دنبال تبعید حجت الاسلام حسین النجاتی ، نماینده حضرت آیت الله سیستانی از بحرین است.

 

یوسف ربیع با تاکید بر اینکه بحرین در برهه اخیر شاهد تحولات بسیار خطرناکی است بر لزوم مقابله با اقدامات تحریک آمیز رژیم آل خلیفه تاکید کرد.

 

از سوی دیگر آیت الله قبلان با محکومیت تهدیدهای آل خلیفه برای تبعید نماینده حضرت آیت الله سیستانی گفت: آل خلیفه نباید دست به این اقدام بزند چرا که این امر می تواند پیامدهای وخیمی را به دنبال داشته باشد.

 

وی بر لزوم توقف سرکوب معارضان بحرینی از سوی آل خلیفه تاکید کرد و افزود: همه طرف‌های بحرینی باید بدانند تنها راه خروج از بحران کنونی گفت‎وگو و رایزنی و تکیه بر راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز است.

 

این عالم لبنانی با اشاره به نقش پررنگ حجت الاسلام نجاتی در تقویت وحدت اسلامی در بحرین، تصریح کرد: تلاش آل‌خلیفه برای تبعید این شخصیت از خاک بحرین نقض واضح قوانین بین‌المللی در مورد شخصیتی است که از جایگاه ویژه‌ای در بحرین و منطقه برخوردار است.

 

آیت الله قبلان در پایان خواستار رسیدگی نهادها و جوامع بین‌المللی به مساله آزادی‌های دینی و مذهبی در بحرین و جلوگیری از فشار بیشتر حکومت به شیعیان شد./983/ب902/د

ارسال نظرات