۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۲۰۱۹۰۱

تازه ترین آثار منتشر شده آستان قدس رضوی

خبرگزاری رسا ـ کتاب های «آموزش رهایی از اضطراب»، «سایه سار رأفت» و «مریم شفا گرفت» از تازه ترین آثار منتشر شده آستان قدس رضوی است.
آستان قدس رضوي

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، کتاب «آموزش رهایی از اضطراب» آرام سازی غیر دارویی به انضمام تست خود ادراکی(بک) تالیف دکتر حمیدرضا آقا محمدیان شعرباف برای ششمین بار توسط به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) روانه بازار شد.

 

این کتاب در شمارگان 2 هزار نسخه و در قطع رقعی برای استفاده دانشگاهیان و همچنین عموم مردم تدوین شده‌است.

 

با وجود این‌که برخی فشارهای روانی مفید و مقداری تنش برای ایجاد تحرک و تلاش ضروری است، اما در صورت داشتن فشار روانی بیش از حد، سلامتی جسمانی و روانی فرد تهدید و روند سالم زندگی مختل می‌شود. نویسنده در این کتاب تلاش کرده ضمن بررسی مبانی نظری روش‌های تنش‌زدایی، روش اجرای کامل آن را به صورت عملی و ساده فراهم آورد.

 

نویسنده در این اثر با طرح 4 عنوان دیدگاه کلی درباره آموزش آرام‌سازی، تعریف فشار روانی(استرس) و واکنش به آن، فشار روانی و اضطراب و در نهایت روش مقابله‌ای آرام‌سازی تدریجی در قالب 4 فصل، به بیان و توضیح مطالبی همچون واکنش به فشارهای روانی، واکنش جسمانی، واکنش عاطفی_هیجانی، عوامل یا شرایط فشارزا، فشار روانی و اضطراب، روش‌های مقابله با فشارهای روانی، مراحل انقباض و انبساط عضلات، شرایط تمرین در منزل و ... پرداخته‌است.

 

کتاب «آموزش رهایی از اضطراب» به قیمت 35000 ریال، هم اکنون درفروشگاه‌های به‌نشر در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته‌است.

 

کتاب «سایه سار رافت» تجدید چاپ شد

کتاب «سایه سار رافت» با موضوع امام رضا علیه السلام، برای پنجمین بار از سوی اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی تجدید چاپ شد.

 

این کتاب نوشته محمود پور وهاب است و در شمارگان 8 هزار نسخه تجدید چاپ شده است،کتاب «سایه سار رافت» در قالب داستان‌های کوتاه با موضوع امام رضا علیه السلام همراه با نقاشی و عکس هایی جذاب برای کودکان طراحی شده است.

 

 چه خوشبخت بود دعبل، هنگام جدایی، اسراف، آن ها برادران ما هستند، مزد کارگر، درس تواضع، خوابی که راست بود،گنجشگ چه می گوید، عزیزترین مهمان و بخشش پنهانی از عناوین داستان های جذاب و کوتاهی است که در این کتاب آمده است.

 

کتاب «مریم شفا گرفت» منتشر شد

کتاب «مریم شفا گرفت» به همت گروه کودک و نوجوان بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی منتشر شد،«مریم شفا گرفت » نوشته علی اکبر بیواره و با تصویرگری ناهید جلالیان‌فرد برای گروه سنی ابتدای دبستان تهیه شده است.

 

این کتاب در بر دارنده داستان دختری کوچک به نام  نازنین است که برای زیارت همراه مادرش به حرم آمده و در حرم مادر را گم می‌کند. او برای پیدا کردن مادرش  وارد صحن انقلاب اسلامی می‌شود صحن خیلی شلوغ است. در حالی که دنبال مادر می‌گردد، دختری را می‌بیند که کنار پنجره فولاد خوابیده و مادرش ذکری زیر لب زمزمه می‌کند و از امام رضا علیه السلام می‌خواهد که دخترش را شفا دهد. نازنین با دیدن این صحنه با زبان کودکانه برای دخترک دعا می‌کند و از امام رضا علیه السلام می‌خواهد که اول مریم کوچولو شفا پیدا کند.

 

در پایان این داستان مریم شفا می گیرد و نازنین کوچولو نیز مادرش را پیدا می‌کند، این کتاب در 3 هزار نسخه منتشر شده و در فروشگاه‌های بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است./934/د102/ق

ارسال نظرات